Papież Franciszek otrzymał nowe „papamobile”. Ojciec Święty idzie z duchem czasu, przesiadając się do elektrycznej G-Klasy.
Samochody z gwiazdą na masce na stałe wpisały się w historię Stolicy Piotrowej. Maszyny ze Stuttgartu towarzyszą papieskim podróżom od… blisko stu lat! Pierwszym Mercedesem w „liturgicznej” flocie był Nurburg 460, darowany Piusowi XI w 1930 roku. Przez dekady w papieskim garażu parkowały też takie pojazdy jak: Mercedes 300 w wersji Landaulet, 600, 300 SEL, 230 GE, opancerzony 500 SEL i liczne wariacje na temat kolejnych generacji ML.
Od 2006 roku w Watykanie obecne są również rozmaite wersje G-Klasy, konstrukcji prostej w modyfikacji, której bryła pozwala na odpowiednie dopasowanie do papieskich potrzeb. Z „Gelendy” korzystali już Benedykt XVI (zamiennie z ML) i Franciszek (choć ten preferował nieco tańsze, a często wręcz… uliczne konstrukcje). Dziś nadszedł czas na zmiany. Biskup Rzymu idzie z duchem czasu, przesiadając się do najnowszej, w pełni elektrycznej G-Klasy.
G-klasa, czyli elektryczny pontyfikat
Zgodnie z tradycją nowa, elektryczna G-Klasa jest prezentem od głównego oddziału marki. Samochód został wykonany manualnie i dostosowany do preferencji oraz ostatnich problemów zdrowotnych Franciszka. Wóz zachował tradycyjny, śnieżnobiały lakier. Wszechobecną biel przełamują tylko czarne akcenty nadwozia, szare obręcze i czerwony dywan w papieskiej kabinie. W niej znajdą się dwa fotele dla gości/ochroniarzy i duży, obrotowy fotel dla Ojca Świętego. Franciszek może obracać się w stronę wiernych – na czym mocno mu zależało. Nie straszny będzie również chłód – motoryzacyjny „tron” można odpowiednio podgrzać.
Przeczytaj również: Mistrzowska „ośka” na sprzedaż. Chorbiński żegna się z 208 Rally4
Ile kosztowała produkcja samochodu? Przedstawiciele Mercedesa odmówili odpowiedzi na to pytanie. Wiemy jedynie, iż przesiadka do elektrycznej „Gelendy” jest kolejnym krokiem na drodze do aktualizacji papieskiej floty. Mówi się, iż do 2030 roku każde „papamobile” zasilane będzie wyłącznie prądem. Za „Spiżową Bramą” pojawiły się już stacje ładowania.
Jaki jest zasięg nowej G-Klasy? Wystarczający, by dostojnie toczyć się po Placu Św. Piotra!
Więcej przepełnionych motorsportem materiałów znajdziecie naturalnie na rallyandrace.pl.
Przy okazji, zachęcamy do zakupu… najnowszego, 45. numeru magazynu Rally and Race. Znajdziecie w nim wszystkie, najciekawsze informacje ze świata motorsportu. Od rajdów, przez wyścigi torowe, górskie, F1, po cross country, drift, simracing, rallycross czy karting. W Wasze ręce oddajemy przeszło 150 stron, przesiąkniętych emocjami z czołowych aren!