Elektryczny SUV Ford Mustang Mach-E 2024 potwierdzony dla Australii, planowany na ten rok

2 lat temu

Po długim oczekiwaniu Ford Mustang Mach-E pojawi się w australijskich salonach jeszcze w tym roku – w trzech klasach modelowych – z dużymi osiągami i deklarowanym zasięgiem do 600 km.

Pogląd 11 obrazów

The 2024 Ford Mustang Mach-E pojawi się w australijskich salonach pod koniec 2023 roku, potwierdził dzisiaj Ford Australia – jako pierwszy elektryczny samochód osobowy sprzedawany tutaj przez amerykańskiego giganta samochodowego.

Trzy lata po wejściu do sprzedaży w USA Ford potwierdził plany wprowadzenia Mustanga Mach-E do Australii w trzech wariantach: z napędem na tylne koła Select, z napędem na tylne koła Premium oraz najbogatszym w całej gamie -napęd na koła GT.

Oczekuje się, iż zamówienia w przedsprzedaży zostaną otwarte w nadchodzących miesiącach, przed pierwszymi przyjazdami do salonów zaplanowanymi między październikiem a grudniem 2023 r.

Australijskie ceny zostaną ogłoszone bliżej lokalnej premiery, ale jako wskazówka, w Nowej Zelandii gama Mach-E – która ma pewne różnice w porównaniu z wariantami australijskimi – kosztuje od około 75 000 USD do 117 000 USD przed wejściem na rynek. koszty drogowe.

Gamę modeli rozpoczyna Mustang Mach-E Select, wyposażony w akumulator o pojemności 71 kWh napędzający pojedynczy silnik elektryczny o mocy 198 kW/430 Nm na tylnej osi, z deklarowanym zasięgiem do 470 kilometrów (cykl testowy WLTP).

Pogląd 11 obrazów

Nabywcy, którzy chcą najdłuższego dostępnego zasięgu, mogą wybrać Mustanga Mach-E Premium, który wykorzystuje większy akumulator 91 kWh i silnik elektryczny 216 kW/430 Nm, z deklarowanym zasięgiem do 600 km (WLTP).

Na szczycie gamy znajduje się wysokowydajny Mustang Mach-E GT, również z akumulatorem 91 kWh, ale wyposażony w dwa silniki elektryczne, które przekazują łączną moc 358 kW i 860 Nm na wszystkie cztery koła.

Chociaż zasięg jazdy jest mniejszy i wynosi 490 km (WLTP), Mach-E GT będzie najszybszym samochodem w salonach Forda w Australii, pokonując sprint od 0 do 100 km/h w 3,7 sekundy.

Warto zauważyć, iż ten czas przyspieszania obejmuje „rozjazd na jedną stopę” – jedną stopę (30 cm) przerwy na pasie do przeciągania między miejscem, w którym samochód rusza, a miejscem, w którym zaczyna się pomiar czasu, w którym to miejscu samochód może osiągnąć prędkość około 5 km/ H. Niezależne testy pokazują, iż pojazd znajduje się w przedziale od 4,0 sekundy do połowy, w zależności od warunków.

Pogląd 11 obrazów

Tylko GT będzie standardowo wyposażony w magnetycznie sterowane amortyzatory Forda „MagneRide”. Testy przeprowadzone przez Drive standardowego zawieszenia GT oferowanego za granicą wykazały, iż jest ono sztywne, choćby na stosunkowo gładkich drogach.

W grudniu 2022 roku australijski organ ds. testów zderzeniowych ANCAP przyznał Mach-E Select i Premium pięciogwiazdkową ocenę bezpieczeństwa na rynku nowozelandzkim – chociaż Mach-E GT pozostaje bez oceny.

Raport ANCAP nie zalecał montowania fotelika dziecięcego na środku drugiego rzędu siedzeń ze względu na brak kotwiczenia górnego paska mocującego, jednak może się to zmienić w Australii, ponieważ punkt górnego paska mocującego jest prawnie wymagany, aby umożliwić osobie dorosłej siedzenie na środkowym tylnym siedzeniu. W przeciwnym razie może zajść potrzeba sklasyfikowania pojazdu jako czteromiejscowego.

Pogląd 11 obrazów

Wszystkie modele Mach-E planowane na rynek australijski są wyposażone w 15,5-calowy portretowy ekran informacyjno-rozrywkowy z systemem operacyjnym Ford Sync 4, 10-głośnikowy system dźwiękowy klasy premium Bang & Olufsen, 10,2-calowy cyfrowy zestaw wskaźników dla kierowcy, bezprzewodowe ładowanie telefona i panoramiczne okno dachowe.

Mustang Mach-E będzie pierwszym elektrycznym samochodem osobowym Forda w Australii – wraz z komercyjnym elektrycznym vanem E-Transit, który ma dołączyć do lokalnej oferty marki w przyszłym miesiącu.

Chociaż ceny i ostateczne specyfikacje zostaną ogłoszone bliżej premiery Forda Mustanga Mach-E 2024, możesz zgłosić zainteresowanie online, klikając tutaj, a rezerwacje zostaną otwarte wkrótce.

Ben Zachariah jest doświadczonym pisarzem i dziennikarzem motoryzacyjnym z Melbourne, który od ponad 15 lat pracuje w branży motoryzacyjnej. Ben był wcześniej kierowcą ciężarówki międzystanowej i ukończył studia MBA w dziedzinie finansów na początku 2021 roku. Uważany jest za eksperta w dziedzinie inwestycji w klasyczne samochody.

Przeczytaj więcej o Benie Zachariaszu

Idź do oryginalnego materiału