
Porsche poszerza gamę swojego w pełni elektrycznego SUV-a. Do oferty dołącza Porsche Macan GTS, czyli wariant tradycyjnie skoncentrowany na sportowych osiągach i dynamice jazdy.
To już piąta odmiana elektrycznego Macana, która pozycjonuje się jako najbardziej dynamiczna wersja w gamie. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje nowemu modelowi zaledwie 3,8 sekundy. Samochód można już zamawiać w Polsce, a jego cena startuje od 480 000 zł.
Sercem układu napędowego jest mocny silnik na tylnej osi, współdzielony z wariantem Turbo. Cały zespół generuje 380 kW (516 KM) mocy, która w trybie overboost (z funkcją Launch Control) wzrasta do 420 kW (571 KM). Maksymalny moment obrotowy to imponujące 955 Nm. Akumulator o pojemności 100 kWh pozwala na przejechanie do 586 km (WLTP w cyklu mieszanym) , a jego naładowanie od 10 do 80% na szybkiej stacji (do 270 kW) ma zajmować 21 minut.
Wersja GTS to jednak nie tylko moc. Model standardowo wyposażono w sportowe zawieszenie pneumatyczne (PASM) obniżone o 10 mm w stosunku do innych wariantów. O trakcję dba napęd na wszystkie koła (ePTM) oraz, co kluczowe, elektronicznie sterowana blokada tylnego mechanizmu różnicowego (PTV Plus). Nowością jest też znany z Taycana „tryb torowy” (Track mode), który optymalizuje chłodzenie akumulatora, by zapewnić stałą, wysoką wydajność. Listę opcji uzupełnia m.in. skrętna tylna oś.
Wizytówką modeli GTS jest tradycyjnie stylistyka. Nowy Macan GTS wyróżnia się licznymi czarnymi detalami oraz przyciemnionymi reflektorami LED Matrix. Jako pierwszy w gamie otrzymuje też w standardzie nowy pakiet Sport Design, obejmujący zmodyfikowane zderzaki. Całość osadzono na 21-calowych obręczach w kolorze antracytowej szarości. Wraz z debiutem GTS, do palety lakierów powraca Crayon, a dołączają do niej typowa dla tej rodziny czerwień Carmine Red oraz po raz pierwszy oferowany w Macanie odcień Lugano Blue.
Sportowy klimat panuje również we wnętrzu, wykończonym czarną skórą i materiałem Race-Tex , który pokrywa m.in. kierownicę GT i środkowe panele adaptacyjnych foteli sportowych (z 18-kierunkową regulacją). Po raz pierwszy dostępny jest też opcjonalny pakiet wykończenia wnętrza GTS, pozwalający dopasować kolor ozdobnych przeszyć i pasów bezpieczeństwa do jednego z trzech lakierów. Wariant GTS korzysta też z najnowszych aktualizacji całej gamy Macan, w tym pilota głosowego wspieranego przez AI i nowych funkcji wspomagania parkowania. Poniżej kilka zdjęć debiutującej na polskim rynku wersji elektrycznego Macana.









Nowy Porsche Macan zaprezentowany! [galeria 120+ zdjęć]
Jeśli artykuł Elektryczny Macan GTS debiutuje w Polsce. Znamy cenę i specyfikację [galeria] nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.