Elektryczny Ford Puma Gen-E wkracza na rynek

moto-przestrzen.pl 4 godzin temu

Na drogi wjeżdża najnowszy model w linii pojazdów elektrycznych Forda – w pełni elektryczna Puma Gen-E – dzięki której w ofercie najlepiej sprzedającego się europejskiego modelu osobowego Forda pojawia się wybór wersji, dającej możliwość bezemisyjnej jazdy.

Elektryczna Puma Gen-E prezentuje nowy, ewolucyjnie zmieniony styl nadwozia, który sprawił, iż kompaktowy crossover stał się hitem w Europie. Funkcja szybkiego ładowania sprawia, iż nie są już problemem dłuższe podróże, a pojemność schowka MegaBox zwiększyła się do rozmiarów GigaBoxu, który pomieści jeszcze więcej ekwipunku niezbędnego podczas codziennych wyjazdów.

Puma Gen-E stanowi uzupełnienie gamy pojazdów elektrycznych Forda, poszerzając wybór wśród dostępnych modeli i sprawiając, iż decyzja o przejściu na napęd elektryczny stanie się łatwiejsza. Elektryczny crossover powstaje, wraz z nowym modelem wielofunkcyjnym Tourneo Courierem i dostawczym furgonem E-Transitem Courierem, w najnowocześniejszym zakładzie montażowym Ford Otosan w Krajowie w Rumunii, skąd zjeżdżają egzemplarze wyposażona w silniki elektryczne, montowane w Halewood w Wielkiej Brytanii.

Ford stworzył linię pojazdów elektrycznych, spełniających różnorodne wymagania klientów, do której należą również: Ford Explorer, Capri i Mustang Mach-E – już dostępne w salonach oraz modele użytkowe E-Transit, E-Transit Custom i E-Tourneo Custom.

Ford zachęca również klientów do przejścia na napęd elektryczny, proponując szereg rozwiązań kluczowych problemów, przed którymi stają osoby po raz pierwszy decydujące się na zakup pojazdu elektrycznego.

Firma Ford ułatwia klientom korzystanie z zalet pojazdów elektrycznych, zapewniając im instalację domowej ładowarki przed odbiorem nowego pojazdu elektrycznego, umożliwiając korzystanie z ekonomicznych taryf zakupu energii elektrycznej wraz z dynamicznym systemem ładowania, a także proponując dodatkowe usługi wsparcia i ośmioletnią gwarancję na akumulator trakcyjny (do przebiegu 160 000 km).

Więcej euforii z jazdy za kierownicą elektrycznej Pumy

Dzięki nowej architekturze napędu elektrycznego Puma oferuje doskonałe wrażenia z jazdy i najlepszą w tej klasie pojazdów oszczędność, wynoszącą 13,1 kWh/100 km. Puma Gen-E może przejechać do 376 km po pełnym naładowaniu co oznacza możliwość odbywania długich podróży, natomiast miejski zasięg 523 km oznacza wiele dni korzystania z samochodu w miejskim ruchu bez potrzeby ładowania.

Jeśli skorzystamy z szybkiej ładowarki prądu stałego o mocy 100 kW, doładowujemy akumulator od 10 do 80% w czasie ok. 23 minut. Płynne przyspieszenie 0-100 km/h w 8,0 sekundy i ostrzejsze reakcja układu kierowniczego pozwalają uważać nowy model za Pumę ST w wersji elektrycznej.

Zabiegani mieszkańcy miast lub młode rodziny docenią niewielkie rozmiary zewnętrzne i większą przestronność Pumy Gen-E, które zawdzięcza kompaktowemu elektrycznemu układowi napędowemu. Innowacyjna przestrzeń bagażowa MegaBox, znana z Pumy, została zwiększona do rozmiaru GigaBox, co oznacza do 523 litrów miejsca na bagaż z postawionymi wszystkimi siedzeniami – więcej niż mogą pomieścić niektóre większe SUV-y – a przestrzeń GigaBoxu można wypełnić wodą, gdzie przewieziemy schłodzone napoje. 43-litrowy przedni bagażnik „frunk” pozwala wykorzystać przestrzeń, którą w modelach spalinowych zajmował silnik benzynowy, idealną do przechowywania akcesoriów, które można wyjąć choćby po zapełnieniu bagażnika.

„Puma to historia sukcesu, uwielbiana za sportowy design i adekwatności jezdne oraz za wyjątkowe walory praktyczne i największą w tej klasie przestrzeń bagażową” – powiedział Jon Williams, dyrektor generalny Ford Blue i Model e w Europie. „Puma Gen-E to nasza najlepsza Puma w historii – dostarcza ogromnej frajdy z jazdy przy niewiarygodnie oszczędnym elektrycznym układzie napędowym. A nowy, jeszcze większy GigaBox oferuje niezrównaną pojemność bagażową.”

Stylistyka nadwozia odzwierciedla charakter Pumy ostatniej generacji, a wprowadzone rozwiązania sprawiają, iż jest ona bardziej wyrazista i aerodynamiczna. Śmiały projekt w formie „tarczy”, inspirowany frontem elektrycznego SUV-a, Forda Mustanga Mach-E, zastąpił konwencjonalną osłonę chłodnicy, nadając pojazdowi świeży wygląd. Sportowy tylny spojler i specjalne wzory felg aluminiowych dodają Pumie stylu typowego dla modeli elektrycznych i sprawiają, iż sprawniej radzi sobie z oporami powietrza, co przekłada się na jeszcze lepsze osiągi.

Poczucie cyfrowego komfortu i stała komunikacja

Wnętrze cechuje się wyrazistą i nowoczesną stylistyką, którą podkreślają dwa wyświetlacze o wysokiej rozdzielczości, znajdujące się w zasięgu ręki kierowcy, gwarantujące poczucie nieprzerwanej kontroli nad pojazdem. System informacyjno-rozrywkowy najnowszej generacji Forda SYNC 4 korzysta z nawigacji skomunikowanej z chmurą obliczeniową, co pomaga unikać miejskich korków, łączy się także bezprzewodowo z Apple CarPlay i Android Auto, pozwalającymi na bezprzewodowy dostęp do aplikacji i informacji telefona.

Nowa, podniesiona konsola środkowa zapewnia wygodną przestrzeń do przechowywania drobiazgów osobistych, które zwykle przewożone były w bocznych kieszeniach. Podłokietnik można przesuwać, ustawiając go w najwygodniejszej pozycji podczas długich tras, a indukcyjna ładowarka rozwiązuje problem pełnej baterii telefona do końca podróży.

Puma Gen-E sprawia również, iż jazda w mieście i poza nim jest łatwiejsza. Uproszczona elektroniczna dźwignia zmiany biegów, umieszczona za kierownicą sprawia, iż przełączanie między trybem jazdy, położeniem neutralnym i biegiem wstecznym jest tak łatwe, jak obsługa kierunkowskazów dzięki niewielkiego ruchu dłoni. Wybór trybu «one-pedal», pozwalającego na kontrolę samochodu wyłącznie pedałem gazu, ułatwia poruszanie się w ruchu miejskim w każdym z czterech trybów jazdy.

Opcjonalny tempomat adaptacyjny z funkcją Stop & Go i Lane Centering Assist odpowiada nie tylko za płynniejsze hamowanie i przyspieszanie, dodając kierowcy pewności za kierownicą, ale także korzysta z inteligentnej funkcji przewidywania ograniczeń prędkości na trasie i z wyprzedzeniem dostosowuje prędkość pojazdu do zakrętów na drodze, rond oraz podczas wjazdu lub zjazdu z autostrad. Opcjonalny system kamer 360° z widokiem dookoła pojazdu może wyświetlać widok pojazdu z lotu ptaka, ułatwiając parkowanie, wsiadanie i wysiadanie na nietypowych miejscach parkingowych.

Matrycowe Full LED dostępne jako wyposażenie standardowe od wersji Premium wykorzystują technologię Predictive Dynamic Bending Light do monitorowania drogi przed samochodem i doświetlania wszystkich przestrzeni, które wymagają lepszej widoczności. Kształt wiązki światła wydobywa z ciemności odpowiedni obszar, zarówno w mieście, jak i na autostradzie.

Pumę Gen-E można już zamawiać, a pierwsze egzemplarze są w drodze do klientów. Polski cennik rozpoczyna się od 146 900 zł dla standardowej wersji wyposażenia oraz od 156 900 zł dla wersji Premium. Samochód w obu wersjach jest dostępny do dofinansowania w ramach programu „NaszEauto”, za pomocą którego można otrzymać do 40 tysięcy złotych. W cenie samochodu znajduje się ładowarka Wallbox o wartości 4 500 zł oraz pakiet dodatkowych korzyści. Klient ma do wyboru wyposażenie dodatkowe o wartości 6 400 zł albo pakiet 8 lat ochrony Ford Protect o wartości 6 390 zł.

Idź do oryginalnego materiału