 EV3, EV6, EV9, a teraz także EV4. Zapełnia się gama elektrycznych modeli marki Kia. Najnowsza „czwórka” trafiła już do Trójmiasta. Nie jeden, ale dwa egzemplarze spotkaliśmy na ekspozycji w salonie Kia Plichta w Gdańsku Letnicy. Kia EV4 to pierwszy elektryczny samochód tej marki wytwarzany w Europie.
EV3, EV6, EV9, a teraz także EV4. Zapełnia się gama elektrycznych modeli marki Kia. Najnowsza „czwórka” trafiła już do Trójmiasta. Nie jeden, ale dwa egzemplarze spotkaliśmy na ekspozycji w salonie Kia Plichta w Gdańsku Letnicy. Kia EV4 to pierwszy elektryczny samochód tej marki wytwarzany w Europie. 
Dwie baterie i dwie wersje nadwoziowe
Produkowane w Żylinie na Słowacji, EV4 z akumulatorem mogącym zmagazynować 81,4 kWh energii elektrycznej, zapewnia zasięg w cyklu mieszanym WLTP do 625 km. Dostępna jest także wersja wyposażona w akumulator, który może zmagazynować 58,3 kWh energii elektrycznej.
 
 
 
 
Obydwa akumulatory zasilają energią elektryczną silnik umieszczony z przodu o mocy 204 KM (150 kW), który napędza przednie koła i pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,4 s w EV4 z akumulatorem 58,3 kWh i w 7,7 s w wypadku EV4 z większym i cięższym akumulatorem 81,4 kWh Prędkość maksymalna wynosi 170 km/h, niezależnie od pojemności akumulatora.

EV4 dostępny jest w dwóch wersjach nadwoziowych. Hatchback ma długość 4430 mm, a w nadwoziu fastback – o 30 cm więcej. Rozstaw osi obydwu wersji nadwoziowych wynosi 2820 mm, czyli jest o aż 17 cm większy niż rozstaw osi Ceeda. Dzięki temu nadwozie oferuje znacznie więcej miejsca dla pasażerów z tyłu. Szerokość EV4 hatchback i EV4 Fastback jest identyczna i wynosi 1860 mm. Na wysokość model 5-drzwiowy przerasta 4-drzwiowy o jedynie 5 mm. Nieco większa różnica jest widoczna w wypadku pojemności bagażnika – w fastbacku ma on 490 l, w hatchbacku o 55 l mniej.
 
 
 
 
Cena zrównana z modelami spalinowymi?
Wszystkie wersje EV4 są dostępne w ramach rządowego programu „NaszEauto”. Z dopłatą w wysokości 30 tys. zł cena EV4 hatchback zaczyna się od 143 900 zł – co według komunikatu producenta wynosi mniej więcej tyle ile kosztują spalinowe samochody kompaktowe z silnikiem o podobnej mocy jak w EV4.

Katalogowe ceny EV4 hatchback zaczynają się od 173 900 zł za model w wersji Air z 204-konnym silnikiem i akumulatorem, który może zmagazynować 58,3 kWh energii elektrycznej i kończą na 230 900 zł za EV4 GT-Line z akumulatorem o „pojemności” 81,4 kWh. Cennik EV4 Fastback otwiera model w wersji Earth za 192 900 zł z silnikiem o mocy 204 KM i akumulatorem magazynującym 58,3 kWh energii elektrycznej. Cennik EV4 Fastback zamyka wersja GT-Line – napędzana również 204-konnym silnikiem, ale z akumulatorem o „pojemności” 81,4 kWh – która wyceniona została na 237 900 zł. Z dopłatą w wysokości 30 tys. zł w ramach programu „NaszEauto” ceny EV4 zaczynają się 143 900 zł i kończą na 207 900 zł.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                                
 6 godzin temu
                                                    6 godzin temu
                    












