Elektryczne MGS5 EV debiutuje w Polsce

moto-przestrzen.pl 6 godzin temu

Już w przyszłym miesiącu w salonach pojawi się elektryczne MGS5 EV. Crossover dostępny będzie w dwóch poziomach wyposażenia, dwóch wersjach napędowych a kusić ma cenami rozpoczynającymi się od 143 900 złotych. Gdyby miał silnik spalinowy to z pewnością odniósłby ogromny sukces.

Design to kolejny krok w dobrą stronę

Wizualnie elektryczne MGS5 EV prezentuje się naprawdę bardzo dobrze. Zwłaszcza jeżeli spojrzymy na przednią część nadwozia w której wyróżnia się agresywnie zaprojektowany zderzak z wyraźnymi wlotami, przedzielonymi reflektorami i światłami do jazdy dziennej w charakterystycznym układzie szachownicy. Tylne lampy to oczywiście nawiązanie do elektrycznego modelu MG4. Całość uzupełnia spojler dachowy.

Standardowo MGS5 EV oferowane będzie z 17-sto calowymi obręczami z osłonami aerodynamicznymi, natomiast bogatsza wersja Exclusive dostępna będzie z 18-sto calowymi obręczami o bardziej sportowym designie. Do tego elektryczny crossover dostępny będzie w sześciu kolorach nadwozia – Pebble Black, Diamond Red, Andes Grey, Picadilly Blue, Dover White oraz Cosmic Silver.

Wymiarami MGS5 EV balansuje na granicy dwóch segmentów. Crossover ma długość 4476 mm, szerokość 1849 mm, wysokość 1621 mm a rozstaw osi to 2730 mm. To przekłada się na przestronne wnętrze a także bardzo pojemny bagażnik oferujący 453 litrów. Po złożeniu tylnej kanapy uzyskujemy 1441 litrów.

MGS5 EV będzie konkurował ze Skodą Elroq, Renault Scenic E-Tech czy Fordem Explorerem. Nieco mniejsza jest Kia EV3, jednak jeżeli weźmiemy pod uwagę cenę, to również jest to bezpośredni rywal MG.

Pod kątem jakości wykończenia wnętrze nie odstaje od swoich konkurentów. To co wyróżnia MGS5 EV to wreszcie bardzo dobrze rozplanowana kabina z dużym ekranem systemu info-rozrywki, czytelnym wyświetlaczem kierowcy a także zestawem przycisków na konsoli środkowej. We wnętrzu znajdziemy aż 33 schowki a całość sprawia bardzo dobre wrażenie.

Technologia ma być zaletą MGS5 EV

Elektryczny crossover oferowany będzie z dwoma bateriami – 49 kWh (170 KM) oraz 64 kWh (231 KM). Niezależnie od wariantu, napęd zawsze trafia na tylną oś. Wariant z większą baterią będzie można ładować prądem o mocy do 139 kW, dzięki czemu naładowanie baterii od 10 do 80% zajmie 28 minut. Zasięg to maksymalnie 480 kilometrów.

W przypadku baterii trakcyjnej zastosowano nieco inne rozwiązanie niż większość producentów. Ogniwa połączone są poziomu co ma mieć wpływ na lepszą żywotność i niżej rozłożony środek ciężkości, co z kolei ma się przekładać na lepsze prowadzenie. Mocniejsze MGS5 EV przyspiesza do setki w czasie 6,3 sekundy więc o osiągi możecie być spokojni.

MG5S EV wyposażono w V2L o mocy do 6 kW. Konkurenci oferują V2L z mocą 2,3 lub 3,6 kW, więc MG ma tutaj przewagę

To ile trzeba za to zapłacić?

To ma być największa zaleta MGS5 EV. Ceny bazowej wersji Excite rozpoczynają się od 143 900 złotych, natomiast wersja Long Range wymaga dopłaty 15 000 złotych. Topowy poziom wyposażenia Exclusive startuje od 153 900 złotych a za wersję Long Range trzeba będzie zapłacić 168 900 złotych.

Wersja Excite ma w standardzie m.in.: 12,8” ekran systemu info-rozrywki, 10,25” wyświetlacz kierowcy, bezprzewodowe Android Auto/Apple CarPlay, MG Pilot, kamerę cofania, tylne czujniki parkowania, aplikację iSMART, 17-sto calowe obręcze, automatyczną klimatyzację, podgrzewaną kierownicę czy podgrzewane przednie fotele.

W odmianie Exclusive dostajemy dodatkowo m.in.: kamerę 360°, 18-sto calowe obręcze, bezprzewodową ładowarkę do telefonu, elektrycznie sterowaną klapę bagażnika, elektrycznie regulowany fotel kierowcy, skórzana tapicerkę czy czujnik deszczu.

Standardowo MG objęte jest 7-letnią gwarancją producenta (lub do 150 000 kilometrów), 7-letnim programem Assistance oraz zapewnieniem przez 7 lat corocznych bezpłatnych kontroli 7 głównych układów pojazdu oraz 7-letnią ochroną przed perforacją karoserii.

Pierwsze egzemplarze MGS5 EV trafią do salonów latem. Nie sądzimy, żeby ulice naszych miast zaroiły się od MGS5 EV, ale to model, który może budzić zainteresowanie. Tym bardziej, iż MG oferuje atrakcyjne finansowanie. Miesięczna rata od 999 złotych netto, leasing od 101% czy kredyt 50/50 mogą okazać się decydujące. Czy tak będzie? Przekonamy się za jakiś czas.

Idź do oryginalnego materiału