STLA Frame obsługuje ładowanie dwukierunkowe, a jego wersja wyłącznie EV ma architekturę 800 V i szybkie ładowanie prądem stałym o mocy do 350 kW, które pozwala przejechać 160 km w 10 minut. W przypadku konfiguracji z gazowym wzmacniaczem zasięgu (REEV) platforma wykorzystuje architekturę 400 V z ładowaniem o mocy do 175 kW, co pozwala przejechać 80 km w 10 minut.
STLA Frame zapewni ciężarówki takie jak Ładowarka RAM 1500 zasięg do 1000 km przy pomocy przedłużacza zasięgu zasilanego gazem lub do 500 km na samym akumulatorze w przypadku Ram 1500 REV. Platforma może również unieść uciąg o masie 14 000 funtów i ładunek o masie 2700 funtów.
Rama STLA przystosowana do gazu.Zdjęcie: Stellantis
Platforma STLA Frame jest przeznaczona dla dużych pojazdów, takich jak pełnowymiarowe pickupy, SUV-y i pojazdy użytkowe. Stellantis planuje zastosować go w dużych SUV-ach Jeepa i ciężarówkach Ram, w tym w Ram 1500 Rev, który jest teraz z opóźnieniem od końca 2024 r. do pierwszej połowy 2025 r. Tymczasem platforma STLA Large firmy będzie stanowić podstawę przyszłych pojazdów elektrycznych, takich jak Jeep Wagoneer S I Dodge’a Chargera Daytona.
Dla niektórych pojazdów europejskich dostępny jest również nośnik STLA Medium, który prawdopodobnie będzie stanowić podstawę nadchodzący mniejszy pojazd Jeep w USA. Producent samochodów ma również czwartą platformę STLA Small przeznaczoną dla Fiatów i Peugeotów, ale nie została ona jeszcze w pełni rozwinięta.
Ogłoszenie nowej platformy następuje w krytycznym momencie dla producenta samochodów. Amerykańscy dealerzy zarzucają Stellantisowi, iż nie wypuszcza niedrogich pojazdów i degraduje markę. Spółka obniżyła prognozę zysków na ten rok i tak się stało wstrząs w kierownictwie ostatni miesiąc.