Elektryczna Honda e:Ny1

1 rok temu

Podczas European Media Event w ośrodku R&D Hondy w Offenbach w Niemczech Honda zaprezentowała swój drugi w pełni elektryczny pojazd – e:Ny1. Jest to kolejny w pełni elektryczny samochód Hondy, który pojawi się w Europie, po cieszącym się uznaniem samochodzie miejskim Honda e, a który został zaprojektowany w celu zaspokojenia rosnącego zapotrzebowania klientów na w pełni elektryczne SUV-y z segmentu B.

Nowa Honda e:Ny1, oferująca świeży, charakterystyczny design i najnowsze zaawansowane technologie, podąża za filozofią rozwoju Hondy, skoncentrowaną na człowieku. Wykorzystując w pełni elektryczny układ napędowy, uzyskano SUV-a o dynamice dającej euforia z płynnej jazdy oraz z intuicyjnej obsługi i wszechstronności.

Nowa identyfikacja Hondy

Na odważną i wyrafinowaną estetykę nadwozia istotny wpływ mają krótki zwis przedni oraz duże, szeroko rozstawione koła. Honda e:Ny1 debiutuje również z nową elektryczną identyfikacją Hondy. To białe emblematy „H” w różnych miejscach pojazdu, w tym z przodu, na kołach i na kierownicy. Ponadto, nowy wzór liter w napisie „Honda”, umieszczonym na klapie bagażnika dodaje samochodowi stylu klasy premium. Będzie to widoczne również w planowanych na przyszłość pojazdach elektrycznych Hondy.

Wnętrze

Dzięki przemyślanemu rozmieszczeniu elementów elektrycznego układu napędowego, e:Ny1 oferuje niezwykle dużo przestrzeni i komfortu we wnętrzu. Nowa konsola środkowa charakteryzuje się prostym układem łatwo dostępnych przycisków. Zawiera także wiele miejsc do przechowywania i przewozu drobnych przedmiotów, a także bezprzewodowe ładowanie urządzeń mobilnych. Czysto zaprojektowana deska rozdzielcza, zwieńczona dużym ekranem dotykowym o przekątnej 15,1 cala zapewnia dostęp do kompleksowego zestawu systemów informacyjno-rozrywkowych oraz opcji jazdy.

Nowa platforma

e:Ny1 zbudowano na nowo opracowanej przez Hondę platformie e:N Architecture F, przeznaczonej dla samochodów z przednim napędem. Koncentruje się ona na trzech podstawowych cechach. To specjalna struktura nadwozia o wysokiej sztywności, niskie położenie środka ciężkości oraz starannie dopracowana aerodynamika. Wszystko by zapewnić kierowcy nowego SUV-a euforia z jazdy i pewność siebie.

Napęd

Ponadto w platformę wbudowano wysokowydajną, lekką, zintegrowaną jednostkę napędową typu trzy w jednym, silnik elektryczny i przekładnię mechaniczną. Wytwarza ona maksymalną moc 150 kW i 310 Nm momentu obrotowego. Jej konstrukcja i sterowanie zapewniają płynne, komfortowe przyspieszanie oraz zwalnianie. Pod podłogą mieści się akumulator litowo-jonowy o dużej pojemności. Zapewnia on zasięg do 412 km (WLTP) oraz możliwość szybkiego ładowania prądem stałym. Umożliwia to uzupełnienie stanu naładowania akumulatora od 10 do 80% w ciągu zaledwie 45 minut.

Zupełnie nowe podwozie, opracowane specjalnie dla pojazdów z napędem elektrycznym, zapewnia większą sztywność skrętną struktury nośnej. Korzysta także obficie z zalet stali o wysokiej wytrzymałości na rozciąganie, z której zbudowano 47% nadwozia e:Ny1. Nową platforma, układ napędowy i nadwozie opracowano i zestrojono tak, by uzyskać dynamiczne osiągi, wyjątkowy komfort i wyrafinowanie. Czyli to, czego kierowcy będą oczekiwali od najnowszego samochodu elektrycznego.

„e:Ny1 to logiczny kolejny krok na naszej drodze do elektryfikacji w Europie” – powiedział Tom Gardner, starszy wiceprezes Honda Motor Europe Ltd. „Nasza filozofia rozwoju łączy inteligentną, zorientowaną na klienta technologię z pięknym designem i dynamiką dającą euforia z jazdy. Ten najnowszy SUV stanowi przykład zaangażowania Hondy w elektryfikację motoryzacji i jest najnowszym krokiem Hondy na tej drodze.”

Informacja prasowa

Idź do oryginalnego materiału