Ekspresówka S3 na południu Polski już otwarta. Kierowcy nie korzystają jednak z pełnego odcinka

1 rok temu
Zdjęcie: Droga ekspresowa S3 Źródło: GDDKiA Wrocław


Od piątku 29 września kierowcy mogą już jeździć nowym fragmentem drogi ekspresowej S3 z Kamiennej Góry do Lubawki. Dzięki niemu szybciej dojadą z Wrocławia do granicy z Czechami.



Budowa drogi ekspresowej S3 na odcinku z Kamiennej Góry do granicy z Czechami jest już zakończona, a drogowcy otrzymali pozwolenie na jej użytkowanie. Mimo to cały 15-kilometrowy fragment S3 nie pozostało udostępniony kierowcom. W piątek 29 września o godz. 17 do ruchu został otwarty dla ruchu ponad 12-kilometrowy odcinek S3 pomiędzy węzłem Kamienna Góra Północ a węzłem Lubawka. Pozostałym 3-kilometrowym fragmentem drogi od węzła Lubawka do granicy z Czechami kierowcy pojadą dopiero po zakończeniu prac na odcinku przygranicznym po stronie czeskiej. Według zapowiedzi strony czeskiej nastąpi to w 2025 roku.






Budowa S3 od Kamiennej Góry do Lubawki (granica państwa) kosztowała 3 694 508 698 zł. Drogowa inwestycja została dofinansowana środkami z Unii Europejskiej w kwocie 817 858 431 zł.

Kierowcy korzystają już z 420 km trasy S3

S3 to droga ekspresowa biegnąca przez całą Polskę – od Świnoujścia do południowej granicy z Czechami w Lubawce. Trasa S3 połączy się z autostradami A6 koło Szczecina, A2 koło Świebodzina i A4 koło Legnicy. Docelowo S3 na terenie Polski będzie miała długość 470 km. Łącznie ze zrealizowanymi już odcinkami od Troszyna w woj. zachodniopomorskim, przez woj. lubuskie aż do Bolkowa na Dolnym Śląsku kierowcy mają do dyspozycji prawie 420 km ekspresowej S3.






W realizacji pozostaje jeszcze łącznie 50 km drogi ekspresowej S3 pomiędzy Świnoujściem a Troszynem w woj. zachodniopomorskim oraz pomiędzy Bolkowem a Kamienną Górą na Dolnym Śląsku. Udostępnienie tych odcinków do ruchu planowane jest w przyszłym roku.
Idź do oryginalnego materiału