Pierwszy zelektryfikowany Chevrolet Corvette zadebiutował publicznie na targach motoryzacyjnych w Nowym Jorku, po dwuletniej liście oczekujących ze względu na swoją popularność.
Nowy „Vette”, który łączy ryczący 6,2-litrowy silnik benzynowy V8 z silnikiem elektrycznym, jest również pierwszym w historii, który otrzymał napęd na cztery koła i najszybciej przyspiesza.
Długo oczekiwany supersamochód hybrydowy, nazwany Corvette E-Ray, został zaprezentowany w styczniu tego roku. Jego pojawienie się w Nowym Jorku w tym miesiącu mija 70 lat od chwili, gdy oryginalna Corvette zadebiutowała na scenie wystawy Motorama, która odbyła się w tym mieście w 1953 roku.
Został pomyślany tak, aby „właściciele Corvette mogli przyjechać wszędzie, bez względu na porę roku”, podkreślając zwiększoną przyczepność napędzanej przedniej osi i opcję zdejmowanego dachu.
Chevrolet twierdził również, iż jest to pierwszy samochód sportowy, który łączy wolnossący silnik V8 z silnikiem elektrycznym. Bezpośrednich rywali jest niewielu, ale Ferrari 296 GTB i McLaren Artura używają podwójnie turbodoładowanych silników V6 do swoich hybrydowych układów napędowych, a zelektryfikowany V8 Ferrari SF90 również jest przepalony.
V8, o którym mowa, to ten sam 6,2-litrowy mały blok, który napędza standardową Corvette Stingray – rewolucyjny sam w sobie, jeżeli chodzi o zmianę układu z silnikiem umieszczonym z przodu na środkowy.
W modelu E-Ray jego 495 KM i 470 funtów na stopę momentu obrotowego (przesyłane na tylną oś przez ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów) są uzupełniane przez 160 KM i 125 funtów na stopę z silnika elektrycznego z przodu, co daje łączną moc 655 KM.
To sprawia, iż hybryda jest najszybszą Corvette, jaką kiedykolwiek wyprodukowano, a Chevrolet twierdzi, iż rozpędza się od 0 do 100 mil na godzinę w zaledwie 2,5 sekundy i twierdzi, iż może pokonać ćwierć mili w nieco ponad 10,5 sekundy.
To sprawia, iż E-Ray jest mniej więcej tak szybki w linii prostej jak Ferrari 296 GTB, ale kosztuje około jednej trzeciej ceny najnowszej hybrydy Maranello, przy 104 295 $ (85 000 funtów).