
Zachodnie firmy motoryzacyjne wydają się mieć kryzys, choć nie dotyczy to wszystkich. Francuska marka radzi sobie znakomicie, co ma związek z dywersyfikacją i rzeczywistym wzrostem jakości jej produktów. Ten duży SUV z Europy stanowi tego dowód. Łączy rodzinny charakter z nowoczesnością i bardzo dobrymi adekwatnościami jezdnymi.
Rozsądne podejście
Niektórzy producenci postawili wszystko na rozwój aut elektrycznych, co okazało się błędnym założeniem – odseparowanym od charakterystyki regionu. Posłuchanie polityków i pominięcie potrzeb klientów skończyło się sporymi problemami. Na szczęście w tym przypadku było inaczej.
Duży SUV z Europy posiada układ napędowy, który jest dopasowany do większości potrzeb potencjalnych użytkowników. Nie wymaga dodatkowych ingerencji ze strony kierowcy. To wygodne, a przy tym nowoczesne auto dla wymagających klientów.
Renault Austral evolution – przód, fot. RenaultNazywa się Renault Austral i jest oficjalnym następcą modelu Kadjar. Od razu należy zaznaczyć, iż między tymi samochodami jest prawdziwa przepaść. Porównywanie ich nie ma żadnego sensu – zarówno w kategorii wykonania, jak i zastosowanych technologii.
Prezentowany samochód pokazuje, jak duży postęp zrobiła ta marka. Gdy inni zaczęli szukać oszczędności tam, gdzie nie powinni, Francuzi skupili się na udoskonaleniu swoich pojazdów i teraz mają ciekawsze propozycje w kluczowych segmentach, niż Volkswagen. Poważnie.
Duży SUV Premium z dobrym napędem
Warto podkreślić, iż Renault Austral ma za sobą udany lifting, który wpłynął przede wszystkim na pas przedni. Teraz ten pojazd prezentuje się jeszcze bardziej elegancko, co dodatkowo wpływa na jego atrakcyjność. Modny zestaw modernizacyjny objął Espace.
Najważniejsza pozostaje jednak oferta napędowa. Aktualnie znajdują się w niej dwie propozycje. Pierwsza z nich, to miękka hybryda oparta na doładowanym silniku benzynowym o pojemności 1,3 litra. Generuje 150 koni mechanicznych i 270 niutonometrów.
Renault Austral evolution – tył, fot. RenaultPrzenoszeniem mocy na przednią oś zajmuje się siedmiobiegowy automat. Duży SUV Premium w takim wydaniu przyspiesza do 100 km/h w 9,9 sekundy i rozpędza się do 175 km/h (elektroniczny ogranicznik). Spalanie wynosi 6,5 litra w cyklu mieszanym WLTP.
Alternatywą jest pełna hybryda typu HEV (o nazwie E-Tech), która dysponuje doładowaną jednostką o pojemności 1,2 litra. Wspiera ją silnik elektryczny. Potencjał systemowy układu to 199 koni mechanicznych. Za jego przenoszenie odpowiada przekładnia wielotrybowa MMT.
Austral E-Tech przyspiesza do 100 km/h w 8,4 sekundy i ma identyczną prędkość maksymalną. Zużywa jednak znacznie mniej paliwa. Z danych producenta wynika, iż spala 4,8 litra w cyklu mieszanym WLTP.
Co oferuje duży SUV z Europy?
W regularnym cenniku nie znajdziemy wyżej podanej kwoty. Dotyczy ona egzemplarza z oferty dostępnych od ręki. To te pojazdy, które są już u dealerów i nie trzeba na nie czekać. Stanowią ciekawą propozycję dla wszystkich pragmatyków. W końcu nie każdy stawia na dużą personalizację.
Renault Austral evolution – kokpit, fot. RenaultDuży SUV z Europy za 125 975 zł posiada układ miękkiej hybrydy z automatem. W cenie jest pierwszy poziom wyposażenia, czyli evolution. Obejmuje on takie elementy i funkcje, jak m.in.:
- reflektory full LED Pure Vision
- 18-calowe felgi aluminiowe
- cyfrowe zegary (12,3 cala)
- dotykowy ekran multimedialny (9 cali)
- 6 głośników
- automatyczna klimatyzacja dwustrefowa
- wielofunkcyjna kierownica
- przednie i tylne czujniki parkowania
- kamera cofania
- podgrzewane fotele
W tej cenie nie da się dostać podobnie wyposażonego Volkswagena Tiguana czy Citroena C5 Aircross. Renault ponownie pokazało, iż może oferować świetny jakościowo produkt dla rodzin i zwolenników modnych wersji nadwoziowych. I warto z tego skorzystać.

3 dni temu
















