Droga ekspresowa S52. 13 ofert na 20 km do Kalwarii Zebrzydowskiej

1 tydzień temu
  • Wszystkie oferty mieszczą się w budżecie GDDKiA
  • Najtańsza wynosi 42,34 mln zł, a najdroższa 47,93 mln zł
  • Wnioski o zezwolenia na realizację inwestycji drogowej mają zostać złożone w 2027 r.

Odcinek Beskidzkiej Drogi Integracyjnej BDI (drogi ekspresowej S52) przebiegnie od Choczni do Kalwarii Zebrzydowskiej. Jego długość wyniesie 20 km. Budżet Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wynosi 81,5 mln zł. Limitu nie przekroczył żaden oferent.

Oferty na prace projektowe dla odcinka drogi ekspresowej S52:

  • konsorcjum firm Sweco Polska i Autostrada II – 42,34 mln zł.
  • Multiconsult Polska – 42,98 mln zł,
  • Mosty Gdańsk – 44,12 mln zł,
  • konsorcjum firm INKO Consulting i Value Engineering – 47,90 mln zł,
  • Trakt – 47,93 mln zł,
  • Voessing Polska – 47,96 mln zł,
  • TPF – 48,52 mln zł,
  • Europrojekt Gdańsk – 51,27 mln zł,
  • Databout – 53,34 mln zł,
  • konsorcjum firm Promost Consulting, Dohwa Polska i Dohwa Engineering – 54,98 mln zł,
  • Lafrentz Polska – 56,33 mln zł,
  • konsorcjum firm MP i MPRB – 57,27 mln zł,
  • konsorcjum firm MGGP i IVIA – 65,61 57,27 mln zł.

Droga ekspresowa S52. Pięć węzłów na trasie

Beskidzka Droga Integracyjna (droga ekspresowa S52) od Choczni do Kalwarii Zebrzydowskiej będzie obwodnicą Wadowic i Kalwarii Zebrzydowskiej. Ominie wiadukt kolejowy w Kleczy Dolnej, którym mogą jeździć tylko pojazdy o maksymalnej wysokości 3,5 m. Trasa zacznie się na skrzyżowaniu z DK52 w Choczni, pobiegnie na południe, przetnie DK28, dalej będzie poprowadzona na wschód, skrzyżuje się z DK52 i zakończy w Kalwarii Zebrzydowskiej. Zaplanowano pięć węzłów: Chocznia (połączenie z DK52), Wadowice (z planowaną obwodnicą miasta), Jaroszowice (z DK52), Kalwaria Północ (z DW953) i Kalwaria Wschód (z drogą powiatową). Trasą DK52 już w latach 2020–2021 (ostatni generalny pomiar ruchu) przejeżdżało ponad 20 tys. pojazdów na dobę.

Trasa do elektrowni jądrowej. Znamy wykonawcę odcinka do drogi S6


Droga ekspresowa S52. Badania podłoża

Badania geologiczne obejmą wykonanie ponad 6,6 tys. odwiertów o średniej długości 11 m i prawie 2,4 tys. sondowań (średnio 13 m). W razie konieczności, odwierty osiągną choćby 30 m. Cel to pobranie próbek, rozpoznanie budowy geologicznej podłoża i jego szczegółowych warunków, a także zbadanie warunków nośności i oporu gruntu.

Cała S52 Beskidzka Droga Integracyjna

Cała droga ekspresowa S52 (BDI) połączy Bielsko-Białą z zakopianką (DK7) w Głogoczowie. Przebiegnie przez okolice Kęt, Andrychowa, Wadowic i Kalwarii Zebrzydowskiej. Osiągnie długość 61 km. Będzie na niej 12 węzłów: Kozy, Kęty, Bulowice, Andrychów, Inwałd, Chocznia, Wadowice, Jaroszowice, Kalwaria Północ, Kalwaria Wschód, Sułkowice i Skawina.

Droga ekspresowa S52. Jeszcze dwa przetargi

W najbliższych miesiącach GDDKiA zapowiedziała jeszcze dwa postępowania na pozostałe odcinki BDI: Bulowice–Chocznia i Kalwaria Zebrzydowska–Głogoczów. Po otrzymaniu zezwoleń na realizację inwestycji drogowej (ZRID) zostaną ogłoszone przetargi na budowę trasy. Wnioski o ZRID mają być złożone w 2027 r.

Droga ekspresowa S52 jest wybudowana między Cieszynem a Bielskiem–Białą (dwa odcinki), węzłami Balice I a Modlniczka i stanowi północną obwodnicą Krakowa.

Przeczytaj także: Droga ekspresowa S11. Bliżej budowy kolejnego odcinka

Idź do oryginalnego materiału