Droga ekspresowa będzie szersza. Kontrakt podpisany

2 tygodni temu

Kontrakt podpisano w formule „projektuj i buduj”. Etap „buduj” będzie polegać na dobudowie drugiej jezdni, jadąc od strony północnej za węzłem Kępno Wschód do węzła Baranów. Powstaną obiekty inżynieryjne nad trasą powiatową, linią kolejową oraz rzekami o nazwach Niesób i Jamica.

W przetargu za najlepszą uznano ofertę konsorcjum firm Mirbud i Kobylarnia (nieco ponad 69 mln zł; była to najniższa zaproponowana kwota, kryterium ceny miało wagę 60%). Wykonawca na przeprowadzenie wszystkich prac ma 33 miesiące (z wyłączeniem okresów zimowych podczas budowy). Zakończenie robót planowane jest na II połowę 2027 r.

Droga ekspresowa S11 – obwodnica Kępna

Północny fragment obwodnicy Kępna, do którego teraz dobudowana zostanie druga jezdnia, oddano do użytku w 2018 r.

Potem, w 2021 r., udostępniono II etap trasy obwodowej – drogę S11 poprowadzono od węzła Kępno na południe. Powstało 6,8 km ekspresówki oraz 1,3 km łącznika z DK11 klasy GP.

Droga ekspresowa S11

Łączy Kołobrzeg (woj. zachodniopomorskie) z Tarnowskimi Górami (woj. śląskie), przecinając pięć województw. Kierowcy korzystają już z niemal 170 km, a docelowa długość wynosi 550 km.

Idź do oryginalnego materiału