Dongfeng z pierwszym salonem w Polsce. Za 195-konną limuzynę zapłacimy 99 900 zł

6 godzin temu

Chiński Dongfeng otworzył swój pierwszy salon w Polsce. Początkowo w ofercie tego producenta będą 4 modele, w tym 195-konna limuzyna o nazwie Shine. Ich gamę uzupełniają samochody marek Voyah i M-Hero. Ceny? Od 99 900 zł do… 799 000 zł!

Pierwszy salon samochodowy Dongfenga nad Wisłą mieści się w Warszawie przy ul. Białoweskiej 6. Za sprzedaż samochodów tego koncernu odpowiada nowo powołana spółka AFG Motors, związana z rodziną Fus.

Docelowo w Polsce ma znaleźć się kilkanaście punktów sprzedaży Dongfenga. Będą one usytuowane również w miastach, w których liczba mieszkańców nie przekracza 60 tys.

Co istotne, polski importer samochodów tego chińskiego koncernu swoim klientom oferuje różne formy finansowania. Wszystko za sprawą umowy z BNP Paribas.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/mg-hs-nowym-hybrydowym-napedem-toyota-i-hyundai-powinny-sie-bac,aid,5268

Od 1969 roku

Dongfeng to chiński koncern motoryzacyjny, powołany do życia w 1969 roku. Jego główna siedziba mieści się w Wuhan. Wytwarza on zarówno samochody osobowe, jak i użytkowe oraz ciężarówki i autobusy.

Ten chiński gigant dysponuje zdolnościami produkcyjnymi sięgającymi 2,4 mln aut rocznie. Współpracuje z takimi firmami, jak Peugeot, Citroen, honda, Nissan, Infiniti, Kia, Volvo czy Cummins.

Obok marki Dongfeng, jest on odpowiedzialny za produkcję aut M-Hero, Voyah, Nammi oraz Forthing. Ostatnia z nich w Chinach występuje również jako Fengxing.

Samochody marki Forthing można kupić w Polsce za sprawą firmy AADC. fot. Archiwum

Nad Wisłą Dongfeng oferuje 4 modele pod swoją własną marką. Są to Box, Shine, Mage oraz Huge. Ponadto można kupić Voyaha Free i Dream, a także ponad 1000-konne M-Hero.

https://magazynauto.pl/testy/voyah-free-chinski-suv-za-ponad-300-tys-zl-test,aid,4172

Box za 99 900 zł, ale... może być mniej

Dongfeng Box to niewielki, oryginalnie stylizowany samochód elektryczny, mierzący 403 cm długości, 181 cm szerokości oraz 157 cm wysokości. Do jego napędu służy 95-konny silnik, który życiodajne elektrony czerpie z baterii o pojemności 42,3 kWh.

Zapewnia ona do 310 km średniego zasięgu. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 12,5 s, a średnie zużycie energii na 100 km wynosi raptem 10,6 kWh. Wyposażenie obejmuje m.in. dwa ekrany w kokpicie, automatyczną klimatyzację, dostęp bezkluczykowy, zestaw kamer dookoła nadwozia, aktywny tempomat i adaptacyjne reflektory.

Box wyróżnia się ciekawie stylizowanym nadwoziem. fot. Dongfeng

Cena? Za Dongfenga Boxa trzeba zapłacić 99 900 zł, ale kwotę tę można obciąć za sprawą programu NaszEauto, oferującego od 18 750 do choćby 40 000 zł bonusu.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/nowy-byd-dolphin-surf-szokuje-cena-bac-sie-powinny-nie-tylko-dacia-spring-ale-i-fiat-grande-panda,aid,5226

195-konny Shine w okazyjnej cenie

Kolejnym modelem w ofercie jest Dongfeng Shine, mierzący 467 cm długości, 181 cm szerokości oraz 149 cm wysokości. To limuzyna z pogranicza klasy kompaktowej i średniej, dysponująca 195-konnym, turbodoładowanym silnikiem, zapewniającym przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,8 s.

W kokpicie Dongfenga Shine znalazły się dwa ekrany, z których centralny ma orientację pionową. fot. Dongfeng

Dongfeng Shine kosztuje również 99 900 zł, ma bogate wyposażenie seryjne, ale i umiarkowanie nowoczesny wygląd.

Zdecydowanie lepiej prezentuje się Mage, będące SUV-em z pogranicza klas kompakt i średniej. To auto mierzy 465 cm długości, 190 cm szerokości oraz 163 cm wysokości. Pod maską ma silnik 1.5 turbo o mocy 204 KM. Standardowo współpracuje on z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową.

Dongfeng Mage znany jest na innych rynkach jako Aeolus Mage. fot. Dongfeng

Osiągi? Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 8,1 s, a prędkość maksymalna wynosi 190 km/h. Inne wyróżniki Dongfenga Mage to kolumny McPhersona z przodu oraz wielowahaczowa oś z tyłu. Takie auto kosztuje 123 900 zł.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/nowa-omoda-3-stylowy-crossover-o-zaskakujacym-wygladzie,aid,5155

Huge i dwa Voyahy, a choćby trzy

Na szczycie polskiej oferty aut marki Dongfeng znajduje się SUV o nazwie Huge, mierzący 472 cm długości. Również tutaj między przednimi kołami pracuje 204-konna jednostka z turbodoładowaniem, a wyposażenie jest bogate. Cena tego auta startuje z poziomu 149 000 zł.

Voyah Free jest już od dłuższego czasu znany w Polsce. To 489-konny elektryczny SUV klasy wyższej, zapewniający zasięg 505 km i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,4 s. Jego cena to 359 000 zł. Dodatkowo niedługo na rynek trafi jeszcze jeden elektryczny SUV – Voyah Courage, wyceniony na 225 000 zł.

Voyah Dream to luksusowy minivan. fot. Dongfeng

Za obecnego już nad Wisłą Voyaha Dream, czyli 7-osobowego minivana klasy wyższej trzeba z kolei zapłacić 440 000 zł. W zamian otrzymujemy nie tylko ekskluzywnie wykończone wnętrze, ale również akumulator trakcyjny o pojemności 109 kWh oraz dwa silniki, wytwarzające łącznie 435 KM.

Ponad 1000-konne M-Hero

To i tak nic wobec tego, co oferuje M-Hero, które dysponuje aż 4 silnikami elektrycznymi i mocą 1088 KM (1400 Nm). Ten terenowy kolos (499 cm długości, 209 cm szerokości i 193 cm wysokości), pomimo masy własnej 3410 kg, od 0 do 100 km/h rozpędza się w 4,2 s i przestaje przyspieszać przy prędkości 180 km/h.

M-Hero ma aż 4 silniki elektryczne, 1088 KM i zużywa ogromne ilości energii. fot. Dongfeng

Ma on zawieszenie pneumatyczne, m.in. ze specjalnymi systemami wspomagającymi jazdę terenową i brodzenie w wodzie. W swojej podłodze skrywa z kolei akumulator trakcyjny o pojemności aż 142,7 kWh, zapewniający dość skromny zasięg 450 km (zgodnie z WLTP).

Cena M-Hero jednak szokuje. To 799 000 zł!

2004

Idź do oryginalnego materiału