FCA nie umie w skromność i za jednym zamachem prezentuje 3 premiery – sedana, SUV-a i muscle cara. To dobrze znane modele, które teraz cechują się wyjątkową wydajnością. Łącznie mają ponad 2300 KM!
Zacznijmy od tego ostatniego. To Dodge Challenger SRT Super Stock
Jego nazwa odnosi się do jednej z klas w wyścigów dragsterów. jeżeli kojarzycie Challengera SRT Demon, to SRT Super Stock wyda się wam znajomy. Auto jest równie mocne i szybkie jak Demon, z którym dzieli wiele części. Posiadacze Demona mogą jednak spać spokojnie – SRT Super Stock jest nieco wolniejszy na prostej, choć jego osiągi i tak robią wrażenie.
Muscle car potrafi pokonać ćwierć mili w 10,5 s, przekraczając linię mety z prędkością 211 km/h. Czas przyspieszenia od 0 do 96 km/h wynosi 3,25 s. Nic dziwnego, iż prezentując publicznie pojazd producent określił go najszybszym j najmocniejszym muscle carem na świecie. W każdym razie w hierarchii po Demonie.
Pod maską ukryto 6,2-litrową jednostkę V8 wspartą kompresorem. Jej moc to aż 819 KM i 959 Nm momentu obrotowego. Z takimi wartościami musi się mierzyć 8-biegowa automatyczna skrzynia, która przekazuje moc na tylną oś.
Magia Demona sprowadza się do unikalnego zawieszenia, które pozwala o 11% przenieść ciężar na tylną oś. Konstrukcja zapewnia lepszą przyczepność i stabilność dzięki specjalnym oponom na prostej. Dodge SRT Super Stock korzysta z wielu rozwiązań Demona, ma m.in. adaptacyjne amortyzatory marki Bilstein, hamulce Brembo, czy funkcję rozgrzewania opon Line Lock, która przydaje się podczas wyścigu na ćwierć mili.
Dodge Durango SRT Hellcat – najszybszy SUV na świecie
Ekstremalnie szybki jest również nowy model Durango w odmianie SRT Hellcat z 6,2-litrowym silnikiem HEMI Hellcat V8 o mocy 720 KM (875 Nm). Pod względem mocy bije choćby Jeepa Grand Cherokee Trackhawk (717KM). W tym przypadku rozpędzenie się do 96 km/h zajmuje 3,5 s, a kończy się przy prędkości 290 km/h. Potężny rodzinny 7-osobowy SUV nie odstaje także w wyścigu na ¼ mili, pokonując go w 11,5 s.
Za przeniesienie napędu na cztery koła (można rozdzielać moment w zakresie od 30/70 do 50/50) odpowiada 8-biegowy automat. Z kolei o efektywne hamowanie dba zmodyfikowany układ hamulcowy Brembo. Durango ma jeszcze jedną istotną cechę – weźmie na hol przyczepę o masie 3950 kg. SUV-a będzie można kupić w edycji limitowanej przez rok.
Gamę uzupełnia sedan Dodge Charger SRT Hellcat Redeye
Jak się prawdopodobnie domyślacie – to sedan najszybszy na świecie. Co prawda najnowsza Alpina B7 jest szybsza o 5 km/h, ale na takim poziomie wydajności nie ma to żadnego znaczenia. Dodge Charger SRT Hellcat Redeye przyspiesza do setki w 3,5 s i może pędzić 325 km/h. Wyścig na ćwierć mili robi w 10,6 s.
Nie ma zaskoczenia, jeżeli chodzi o silnik – to 6,2-litrowe V8 plus kompresor. Jego moc jest kilka mniejsza od Challengera SRT Super Stock i wynosi 808 KM (i 958 Nm). Podobnie jak poprzednicy tylnonapędowy sedan trafi do sprzedaży w przyszłym roku.
Przeczytaj również: Dodge Durango SRT – SUV jak rakieta
Zdjęcia: Dodge, motor1.com