Dobosz Trans wprowadza elektryczne eActrosy 600 do floty

1 tydzień temu

Firma Dobosz Trans wprowadziła w listopadzie do swojej floty cztery elektryczne ciągniki dalekobieżne eActros 600, stając się pierwszym użytkownikiem tych pojazdów w przedsiębiorstwie. Inwestycja ta jest uzasadniona nie tylko ekologicznie, ale i ekonomicznie, dzięki odpowiedniej infrastruktury i starannym kalkulacjom firmy. Pojazdy dostarczył lokalny dealer Mercedes-Benz Trucks – Grupa Wróbel.

Dobosz Trans wprowadza eActrosy 600 do floty

Wybór eActrosów 600 był podyktowany wizjonerskim podejściem do biznesu oraz pozytywnymi doświadczeniami z elektromobilnością w firmowej flocie samochodów osobowych. Maciej Dobosz, właściciel firmy, wskazał, iż na opłacalność elektryków składają się programy dopłat do zakupu oraz możliwość ładowania pojazdów we własnym zakresie. Dobosz Trans dysponuje zieloną energią z paneli fotowoltaicznych na terenie firmy i skorzystał z uruchomionego w tym roku programu dotacji na zakup pojazdów ciężarowych. Na rachunek ekonomiczny wpływa też prostszy serwis – w ciągnikach spalinowych 90% usterek generują podzespoły, których w pojazdach elektrycznych nie ma. Firma liczy, iż eActrosy będą pracować nie trzy lata, a od ośmiu do dziesięciu.

eActrosy 600, wyróżnione nagrodą International Truck of the Year 2025, są wyposażone w trzy pakiety akumulatorowe LFP o łącznej pojemności 621 kWh. w tej chwili zastąpiły ciągniki spalinowe na trasach lokalnych oraz realizują ostatni etap transportu międzynarodowego, dowodząc i przywożąc ładunek z bazy firmy do siedziby klienta i odwrotnie. Maciej Dobosz potwierdza, iż deklarowany przez producenta zasięg 500 km pokrywa się z rzeczywistością, co pozwala na wykonanie pracy i powrót do bazy na jednym ładowaniu. Ładowanie dzięki gniazda CCS2 trwa około 70 minut, a w przypadku gniazda MCS, które mają być wyposażone ładowarki powstającej sieci, proces ten będzie trwał zaledwie około 30 minut.

Dobosz Trans ma nadzieję, iż eActrosy 600, które na razie pracują na krajowych trasach liczących łącznie około 400 km, wraz z rozwojem infrastruktury wyruszą na dalsze trasy. Zasięg 500 km niemal idealnie komponuje się z dostępnym czasem pracy kierowcy, co z zapewnioną ładowarką na trasie pozwoli realizować transport na trasach znacznie dłuższych niż lokalne. Firma chce pokazać, iż elektromobilność jest realną przyszłością transportu – przyjazną środowisku i opłacalną biznesowo.

Współpraca z firmą Dobosz Trans została określona przez Tomasza Ogórka, Head of Zero Emission Vehicles Daimler Truck Polska, jako modelowy przykład wdrażania tego rozwiązania w transporcie, gdzie klient ma świadomość, jak efektywnie wykorzystać narzędzie i dysponuje odpowiednią infrastrukturą.

Idź do oryginalnego materiału