Do 600km na jednym ładowaniu

1 tydzień temu

W przyszłym roku Volvo wprowadzi na rynek nową wersję FH Electric o dużym zasięgu, która będzie w stanie osiągnąć do 600 km na jednym ładowaniu. Umożliwi to firmom transportowym eksploatację ciężarówek elektrycznych na trasach międzyregionalnych i dalekobieżnych oraz przejechanie całego dnia roboczego bez konieczności ładowania. Nowe Volvo FH Electric trafi do sprzedaży w drugiej połowie 2025 roku.

– Nasz nowy flagowy elektryczny ciągnik będzie doskonałym uzupełnieniem całej gamy modeli elektrycznych i umożliwi transport z zerową emisją spalin również na dłuższe dystanse. Będzie to świetne rozwiązanie dla firm transportowych, które realizują duże roczne przebiegi i są mocno zaangażowane w redukcję emisji CO2 – powiedział Roger Alm, Prezes Volvo Trucks.

Czynnikiem umożliwiającym zasięg 600km jest nowa technologia układu napędowego Volvo, e-axle, która tworzy przestrzeń na znacznie większą pojemność akumulatora na pokładzie. Bardziej wydajne akumulatory, jeszcze bardziej ulepszony system zarządzania akumulatorami i ogólna wydajność układu napędowego również przyczyniają się do zwiększenia zasięgu.

Volvo Trucks jest światowym liderem w dziedzinie średnich i ciężkich elektrycznych pojazdów ciężarowych oferując osiem modeli akumulatorowych. Szeroka gama produktów umożliwia elektryfikację dystrybucji miejskiej i regionalnej, budownictwa, gospodarki odpadami, a niedługo także transportu dalekobieżnego. Volvo dostarczyło dotychczas ponad 3800 elektrycznych ciężarówek klientom w 46 krajach na całym świecie.

Sektor transportu odpowiada za siedem procent globalnej emisji dwutlenku węgla. Akumulatorowe pojazdy ciężarowe są ważnymi narzędziami do redukcji śladu klimatycznego. Oprócz ważnych korzyści dla środowiska, jakie przynoszą, oferują one kierowcom ciężarówek o wiele lepsze środowisko pracy, przy znacznie niższym poziomie hałasu i wibracji – dodaje mówi Roger Alm.

Volvo Trucks napędza transformację w kierunku transportu bez paliw kopalnych, aby osiągnąć swój cel zerowej emisji netto do 2040 r., korzystając ze strategii technologii trójścieżkowej. Podejście technologii trójścieżkowej opiera się na silnikach elektrycznych zasilanych akumulatorem, ogniwami paliwowymi i silnikach spalinowych, które działają na paliwach odnawialnych, takich jak zielony wodór, biogaz lub HVO (uwodorniony olej roślinny).

Idź do oryginalnego materiału