
Defender 110 OCTA, najmocniejszy model w historii tej serii, doczekał się nowej, mrocznej odsłony – Defender 110 OCTA Black. Wersja ta charakteryzuje się monochromatyczną, czarną stylistyką, która ma podkreślać luksusowy i bezkompromisowy charakter pojazdu. Zmiany objęły aż 30 elementów zewnętrznych.
Nadwozie standardowo pokryte jest lakierem Narvik Black, najgłębszą czernią w palecie Defendera, z opcjonalną matową folią ochronną. Detale takie jak osłony zderzaków, uchwyty holownicze, końcówki wydechu, a choćby logo Land Rovera, utrzymane są w czarnej kolorystyce z wykończeniem błyszczącym (Gloss Black) lub satynowym (Satin Black). Całość uzupełniają 20- lub 22-calowe obręcze kół oraz zaciski hamulcowe, również w kolorze czarnym.
Nowy Land Rover Defender OCTA – polski debiut pojazdu iście ekstremalnego
Wnętrze Defendera OCTA Black kontynuuje czarną estetykę. Po raz pierwszy w historii modelu zastosowano połączenie czarnej, miękkiej skóry Semi-Aniline z materiałem Kvadrat. Fotele Performance otrzymały unikalne wzory perforacji i nowe przeszycia. Charakterystyczna dla Defendera belka poprzeczna na desce rozdzielczej (Cross Car Beam) została pokryta satynową czernią, a opcjonalnie dostępne są detale z włókna węglowego.
Pod względem technicznym OCTA Black bazuje na standardowym modelu OCTA. Napędza go podwójnie doładowany silnik V8 MHEV o mocy 635 KM. Wyposażony jest w zaawansowane zawieszenie 6D Dynamics oraz dedykowany tryb OCTA do jazdy terenowej.
Nowością jest także system haptyczny Body and Soul (BASS) w przednich fotelach, opracowany we współpracy z firmą SUBPAC, który pozwala „poczuć” muzykę poprzez wibracje. W ramach ciekawostki, Defender został oficjalnym partnerem motoryzacyjnym trasy koncertowej zespołu Oasis Live ’25. Poniżej oczywiście jeszcze galeria tego wyjątkowego wozu.






















Jeśli artykuł Defender 110 OCTA Black. Mroczna wersja flagowego modelu [galeria] nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.