Najnowsze wcielenie Octavii RS ma układ hybrydowy typu plug-in. Skoda nie ma się jednak czego wstydzić, jeżeli chodzi o wydajność. Poza tym to dopiero przedsmak tego, co pokaże czeski producent.
Skoda Octavia w sportowej odmianie RS oficjalnie zaprezentowana
Na początku będzie dostępna w wersji hybrydowej (plug-in). Pod maską pracuje jednostka benzynowa 1.4 TSI, którą wspiera motor elektryczny. Łączna moc układu zapewnia 245 KM i 400 Nm. Całość trafia na przednie koła za sprawą 6-stopniowej automatycznej skrzyni DSG.
Jak to się przekłada na osiągi? Jest nieźle, choć można było oczekiwać trochę więcej. Hybrydowa Octavia RS przyspiesza do setki w 7,3 s i może mknąć na niemieckim autobahnie maksymalne 225 km/h.
Jeśli chodzi o osiągi, trzeba uzbroić się w cierpliwość i poczekać na Octavię RS z konwencjonalnym napędem
Skoda obiecuje, iż już niebawem zobaczymy taki wariant – mocniejszy i szybszy. Octavia RS iV ma inne zalety – małe zużycie paliwa i ekologiczne nastawienie. Wyposażona w akumulator litowo-jonowy o pojemności 13 kWh oferuje zasięg do 60 kilometrów na jednym ładowaniu (według cyklu WLTP), co jest dobrym wynikiem. Niewątpliwym plusem jest także większa dynamika auta, którą zapewnia elektryczna jednostka.
„Wprowadzając na rynek Octavię RS iV rozpoczynamy nowy rozdział w historii modeli RS. Po raz pierwszy wykorzystujemy napęd hybrydowy typu plug-in w sportowym modelu z najwyższej półki. Takie rozwiązanie cechuje się większą wydajnością z jednej strony i mniejszym zużyciem paliwa oraz emisji CO2 z drugiej strony” – powiedział Christian Strube, członek zarządu Skody odpowiedzialny za rozwój techniczny
Skoda Octavia RS iV trafi na rynek w nadwoziu kombi i liftback
W obu wersjach prezentuje się nieźle. Standardowo posiada światła przeciwmgłowe LED i czarne 18-calowe felgi aluminiowe (19-calowe w opcji) z czerwonymi zaciskami. Z przodu rzuca się w oczy ożebrowany grill, a z tyłu atrakcyjnie wyeksponowany dyfuzor i czarna lotka na klapie bagażnika.
Oprócz flagowej Octavii RS iV Skoda wprowadzi też słabszą odmianę z napędem hybrydowym typu plug-in
Będzie oferowana również z silnikiem 1.4 TSI, ale w połączeniu ze słabszą jednostką elektryczną (w sumie 204 KM i 350 Nm).
Zdjęcia: carscoops.com