Xpeng oficjalnie zaprezentował model G7 – elektrycznego SUV-a klasy średniej, który wyróżnia się zaawansowaną technologią oraz przystępną ceną, zaczynającą się od około 32,5 tys. USD.
Największą innowacją w Xpeng G7 jest system AR-HUD, stworzony we współpracy z firmą Huawei. Rozwiązanie to oferuje wyświetlacz o przekątnej aż 87 cali, umożliwiając zaawansowaną nawigację, szczegółowe wskazówki na skomplikowanych skrzyżowaniach oraz dynamiczne informacje o zmianie pasa ruchu.
Kolejnym kluczowym elementem technologii G7 jest w pełni wizualny system wspomagania kierowcy, oparty na autorskich chipach Turing AI. W najwyższej wersji Ultra samochód wyposażony jest w trzy takie układy, zapewniające wydajność przekraczającą 2200 TOPS. Według producenta, moc obliczeniowa tych chipów odpowiada dziewięciu układom Nvidia Orin-X, co umożliwia obsługę autonomicznych funkcji jazdy na poziomie 3 (system XNGP), opartych wyłącznie na kamerach.

Design łączący elegancję i funkcjonalność
G7 wykorzystuje stylistykę „X Face” drugiej generacji, oferując m.in. listwę świetlną z przodu, modułowe reflektory wkomponowane we wloty powietrza oraz aktywną atrapę chłodnicy. Auto wyróżnia się też wymiarami – 4892 mm długości i 2890 mm rozstawu osi. Dodatkowo wyposażono je w drzwi bezramkowe z funkcją delikatnego domykania oraz chowane klamki.
Tradycyjne zegary zastąpił 15,6-calowy ekran centralny, a wykończenie obejmuje wysokiej jakości materiały, takie jak drewno, metal i skóra Nappa. Komfort jazdy podnoszą wentylowane i ogrzewane fotele z masażem, panoramiczny dach, 20-głośnikowy system audio oraz rozbudowane oświetlenie ambientowe.

Imponujące osiągi i zasięg
Xpeng G7 dostępny będzie w dwóch wariantach pojemności akumulatora: 68,5 kWh i 80,8 kWh – maksymalny zasięg w cyklu CLTC wynosi aż 702 km. Umieszczony z tyłu silnik elektryczny generuje moc 218 kW, co gwarantuje sporą dynamikę jazdy.
Konkurencja na rynku i strategia Xpenga
G7 będzie rywalizować z popularnym modelem Tesla Y oraz Zeekrem 7X, których sprzedaż w maju 2025 roku wyniosła odpowiednio 24 770 i 4651 sztuk. Xpeng ma ambitne plany sprzedażowe – w pierwszych pięciu miesiącach tego roku firma dostarczyła 162 578 pojazdów, notując wzrost aż o 293% r/r.
Dostawy G7 rozpoczną się już w trzecim kwartale 2025 roku, a Xpeng spodziewa się, iż nowy SUV będzie ważnym punktem w strategii zwiększania udziałów na gwałtownie rosnącym rynku samochodów elektrycznych w Chinach.