Dealerzy Hyundaia pod presją, by promować sprzedaż „fałszywych” pojazdów elektrycznych, twierdzi pozew

cyberfeed.pl 2 miesięcy temu


Hyundai wywierał presję na swoich dealerów, aby „sztucznie zawyżali” wyniki sprzedaży pojazdów elektrycznych, wprowadzając system, w którym dealerzy, którzy „grali według zasad”, byli nagradzani, a ci, którzy odmawiali, byli „karani” – twierdzi nowy pozew.

Pozew, który został złożony w sądzie federalnym w Chicago przez Napleton Aurora Imports z Illinois i powiązane franczyzy, stwierdza, iż ​​Hyundai wydał liczne komunikaty prasowe, w których zachwalał „fałszywe” liczby, które rzekomo miały pokazywać wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych w porównaniu z rokiem poprzednim.

Dealerzy, którzy odmówili wzięcia udziału w rzekomym oszustwie, znaleźli się w niekorzystnej sytuacji konkurencyjnej, m.in. byli zmuszani do promowania niepopularnych pojazdów lub odmawiano im hurtowych rabatów dla klientów.

„To fałszywa narracja”

Hyundai „podkreślił wzrost wolumenu sprzedaży swoich pojazdów elektrycznych marki Hyundai, co skłoniło opinię publiczną do przekonania, iż ​​rosnąca sprzedaż pojazdów elektrycznych następuje organicznie ze względu na pożądanie pojazdów elektrycznych Hyundai i popyt klientów na te pojazdy” — czytamy w pozwie. „To fałszywa narracja. Zamiast organicznego wzrostu napędzanego pożądanymi pojazdami i popytem konsumentów, [Hyundai Motors America] stworzył wielopoziomowy system, który miał na celu skłonienie dealerów do zgłaszania fałszywych transakcji sprzedaży”.

Nadeszła wiadomość Sprzedaż Hyundaia w USA spadły w ostatnim kwartale, mimo iż firma odnotowała wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych. W czerwcu Hyundai poinformował, iż sprzedał 4669 samochodów elektrycznych w USA, co stanowi wzrost o prawie 9 procent w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku. Firma poinformowała, iż ​​sprzedaż pojazdów elektrycznych wzrosła w tym roku o 33 procent.

Domniemany plan obejmował „tajny program”, w którym dealerzy byli proszeni o fałszywe zgłaszanie niesprzedanych pojazdów jako „sprzedanych” klientowi lub przekazanych do serwisu zastępczego, tylko po to, aby cofnąć „sprzedaż” w kolejnym miesiącu. Powodowie twierdzą, iż uważają, iż nielegalny program jest stosowany przez Hyundai w całej swojej działalności w USA.

W pozwie przytoczono transkrypcje rozmów telefonicznych, w których kierownicy sprzedaży Hyundaia naciskali na pracownika salonu, aby wziął udział w tym procederze. Kierownik sprzedaży powiedział, iż „był ‘trochę pod ścianą, musimy osiągnąć liczbę dla prasy i Koreańczyków’”, czytamy w pozwie. Kierownik sprzedaży powiedział również, iż „czuł się ‘obrzydliwy, iż w ogóle to zaproponował’, ale [Hyundai Motor America] prosił dealerów o „kradzież części zapasów”.

Przed pozwem Hyundai próbował zamknąć dwa salony franczyzowe Napleton na Florydzie po tym, jak jeden z dyrektorów Napleton został skazany na pięć lat dozór kuratorski w związku z oskarżeniami o napaść na tle seksualnym, podaje Reuters.

Rzecznik Hyundaia nie odpowiedział natychmiast na prośbę o komentarz.



Source link

Idź do oryginalnego materiału