Dawny SsangYong przygotowuje hybrydowego SUV-a. Tańszy i większy od Volvo XC40 z ogromnym bagażnikiem będzie najlepszą alternatywą dla Toyoty

3 godzin temu

Rynek oczekuje nowego modelu KGM (dawniej SsangYong), który nie będzie byle jakim SUV-em. To pierwszy model, nad technologią którego producent współpracował z chińskim gigantem BYD. Dla KGM będzie to bardzo istotny debiut stanowiący duży krok naprzód w dziedzinie nowej mobilności.

Nowy hybrydowy KGM Torres otrzyma mechanikę hybrydową HEV

KGM ujawniło już pierwsze zdjęcia i szczegóły na temat nowego SUV-a w swojej ofercie. Nowy Torres z hybrydową technologią ładowania akumulatorów (HEV), powstał dzięki współpracy z chińskim BYD i jest pierwszym tego typu samochodem w ofercie producenta.

W związku z tym, iż bliżej debiutu modelu Torres Hybrid KGM udostępniło pierwsze zdjęcia i szczegóły na temat nadchodzącego modelu. Samochód otrzymuje technologię hybrydową z możliwością samodzielnego ładowania (HEV) nazwaną przez markę „Dual Tech Hybrid System”. Opracowana wspólnie z BYD znacznie poprawi wydajność poprzez redukcję zarówno zużycia paliwa, jak i emisji.

Cena sprzedaży i dokładne specyfikacje modelu Torres Hybrid ujrzą światło dzienne podczas premiery w marcu. Producent jest świadom dużej presji ze strony konkurencji w modnym segmencie. W związku z tym proponuje cenę początkową ok. 30 milionów wonów w Korei. To zaś stanowi odpowiednio kwotę niecałych 83 000 zł. Taki cennik na krajowym rynku uczyni go nie tylko najbardziej ekonomicznym, ale także najbardziej opłacalnym SUV-em.

Nowy KGM Torres Hybrid posiada imponujacy bagażnik i jest mistrzem oszczędności

To nie będzie Toyota RAV4, ale dzięki nowej mechanice koreański SUV to mistrz wydajności

Nowy układ e-DHT (Efficiency-Dual Motor Hybrid Transmission) pozwoli na jazdę SUV-em KGM w różnych trybach jazdy. Na przykład w trybie całkowicie elektrycznym przez określony czas i w określonych sytuacjach.

W efekcie jak zapewnia producent, nowy Torres Hybrid w mieście może pracować choćby przez 94% czasu w trybie elektrycznym (EV). Nie zużyje zatem grama paliwa. Dodatkowo zmniejszenie masy układu hybrydowego zmaksymalizuje jego wydajność. Podkreślono również, iż nowa skrzynia biegów e-DHT wymaga mniejszej liczby komponentów.

Nowa technologia podczas jazdy z dużą prędkością pozwoli sięgnąć do większych zasobów mocy dzięki wsparciu mocy silnika spalinowego. W rezultacie koreański SUV to wszechstronna i wydajna opcja, która nie rezygnuje z dynamiki kosztem oszczędności.

Nowy Torres Hybrid w ofercie KGM to dopełnienie gamy modelu. Klienci będą mogli wybrać SUV-a najlepiej odpowiadającego ich potrzebom i stylowi życia. Gama modeli Torres została niedawno poszerzona także o nową elektryczną wersję EVX. Na polskim rynku SUV o mocy 207 KM i zasięgiem do 635 km na wyprzedaży zaczyna się od 174 708 zł.

Ci, którzy nie są gotowi na elektryfikację, powinni wiedzieć, iż hybrydowy Torres to zaledwie początek reorganizacji modelowej KGM.
Nowy Torres Hybrid do Europy zawita prawdopodobnie w drugiej połowie 2025 roku. Kiedy trafi do naszych salonów, zmierzy się z Toyotą RAV4 i Hondą CR-V.

KGM Torres Hybrid zawita do polskiego cennika jeszcze w tym roku
Idź do oryginalnego materiału