Firma Thermo King i marka należąca do Trane Technologies ogłosiła wprowadzenie przez Dansk Cater A/S nowych elektrycznych ciężarówek Scania Regional wyposażonych w zmodernizowane i dostosowane do pojazdów elektrycznych agregaty chłodnicze Frigoblock EK. Najnowsze wdrożenie stanowi element stałej współpracy i dostaw wspierających strategię zrównoważonego rozwoju firmy Dansk Cater mającą na celu zmniejszenie emisji i zanieczyszczenia hałasem. Nowa, całkowicie elektryczna flota chłodnicza spełnia nowe przepisy miejskie, bez uszczerbku dla wydajności operacyjnej i efektywności chłodzenia w różnych temperaturach.
Firma Dansk Cater obsługuje ogólnokrajową flotę ponad 300 pojazdów, dostarczając produkty wrażliwe na temperaturę do restauracji, szkół oraz uniwersytetów. W ramach swojej szerokiej strategii zrównoważonego rozwoju firma stopniowo przestawia swoją flotę na pojazdy elektryczne zasilane z akumulatorów. Niedawno opracowane nowej generacji ciężarówki elektryczne zasilane z akumulatorów Scania Regional umożliwiają firmie Dansk Cater realizację cichych, bezemisyjnych dostaw zarówno w nocy, jak i w dzień na wybranych trasach śródmiejskich i regionalnych w Kopenhadze oraz jej okolicach. Działające od marca 2025 roku ciężarówki są wyposażone w agregaty Frigoblock EK firmy Thermo King, które zostały specjalnie dostosowane do wymagań dotyczących zasilania, bezpieczeństwa i specyfikacji technicznych najnowszej platformy ciężarówek elektrycznych Scania.
Firma Thermo King ściśle współpracowała z firmą Scania i jej lokalnym dealerem, Im. Stiholt A/S, integrując technologię chłodniczą z ich najnowszymi modelami pojazdów elektrycznych zasilanych z akumulatorów, aby zapewnić wysoką wydajność i zgodność z najnowszymi normami bezpieczeństwa. Agregaty chłodnicze zostały zmodernizowane, aby zmniejszyć zużycie energii i poziom hałasu, uzyskując walidację OEM, która gwarantuje pełną zgodność z instalacją elektryczną ciężarówki.
Dzięki pełnej integracji z instalacją wysokonapięciową pojazdu, agregaty Frigoblock EK zapewniają taką samą wydajność chłodniczą, jaką firma Dansk Cater wcześniej uzyskiwała przy użyciu agregatów zasilanych przez silniki Diesla. Konfiguracja podpodwoziowa dodatkowo pomaga zmniejszyć wpływ hałasu na okoliczne obszary mieszkalne, co jest kluczowym czynnikiem w przypadku dostaw do centrów miast.
– Naszym priorytetem było osiągnięcie redukcji emisji i zanieczyszczenia hałasem bez uszczerbku dla niezawodności lub wydajności chłodniczej, a tym samym jakości transportowanych towarów – powiedział Kim Christiansen, kierownik ds. transportu w firmie Dansk Cater. – Dzięki dostosowanemu rozwiązaniu firmy Thermo King oraz współpracy z firmą Scania, mamy pewność, iż będziemy w stanie obsługiwać w pełni elektryczną flotę na obszarach miejskich – bez zakłóceń dla naszych klientów ani lokalnych społeczności.
– Agregat Frigoblock EK dla ciężarówek elektrycznych zasilanych z akumulatorów to nie tylko ulepszenie produktu, ale także odzwierciedlenie naszej stałej współpracy z producentami pojazdów i operatorami flot, mającej na celu dostarczanie praktycznych, wysokowydajnych i efektywnych elektrycznych rozwiązań chłodniczych – powiedział Sergio Blas Medina, menedżer produktu ds. elektryfikacji dużych ciężarówek w firmie Thermo King. – Nasza kooperacja z firmami Scania i Dansk Cater pokazuje, jak skutecznie można wdrożyć w pełni elektryczny transport chłodniczy – na ulicach, w rzeczywistych operacjach.