Daimler Truck i ARX Robotics chcą wspólnie przyspieszyć cyfrowy rozwój pojazdów wojskowych. W tym celu producent pojazdów użytkowych oraz monachijski start-up zajmujący się robotami bojowymi podpisały list intencyjny, zgodnie z komunikatem prasowym.
Plan zakłada integrację technologii robotyki i sztucznej inteligencji firmy ARX Robotics z platformami pojazdów ciężarowych Daimler. Przede wszystkim warianty pojazdów z serii Unimog i Zetros mają zostać wyposażone w moduły czujników i oprogramowania, a także oprogramowanie AI. Oba modele produkuje Mercedes-Benz Special Trucks, dział pojazdów specjalnych Daimler Truck.
Całość przedsięwzięcia ma na celu nie tylko usprawnienie pracy sieci i zwiększenie możliwości operacyjnych ciężarówek, ale także umożliwienie zdalnego sterowania i autonomicznej jazdy w terenie otwartym. Zgodnie z zapowiedzią, możliwości cyfrowe opierają się na systemie operacyjnym Mithra OS firmy ARX Robotics, a technologia ta będzie dalej rozwijana dzięki współpracy obu firm.
Dzięki zainstalowaniu tzw. rdzenia ARX i wyposażeniu go w czujniki, kamery i system radiowy, pojazdy będą mogły wykorzystywać sztuczną inteligencję i całkowicie autonomicznie znajdować najlepszą trasę w terenie do określonego celu. Ponadto rozminowywanie będzie można przeprowadzić zdalnie, a rannych będzie można ewakuować z niebezpiecznych miejsc. ARX Robotics i Mercedes-Benz Special Trucks planują wyposażyć w tę technologię zarówno istniejące, jak i nowe pojazdy i w ten sposób przyczynić się do odnowienia floty pojazdów NATO.