DAF rozszerza swoją ofertę o modele nowej generacji XF, XG i XG+, które mogą być zasilane biodieslem B100. Pojazdy te wyposażone są w specjalnie opracowany silnik PACCAR MX-13, przystosowany do tego rodzaju paliwa. Nowa opcja napędu jest dostępna zarówno dla ciągników, jak i podwozi pod zabudowę.
DAF zasilany B100
Biodiesel B100, znany również jako FAME lub RME, to paliwo produkowane w całości z odnawialnych olejów i tłuszczów roślinnych. Jego stosowanie pozwala na redukcję emisji CO2 choćby o 90% w porównaniu z tradycyjnym olejem napędowym. Pod względem redukcji emisji CO2, biodiesel B100 jest porównywalny do HVO.
Silnik MX-13, kompatybilny z B100, osiąga moc 355 kW (480 KM) i posiada specjalne oprogramowanie, uwzględniające specyfikę biodiesla, taką jak jego niższa wartość opałowa.
– Dzięki wprowadzeniu silnika MX-13 dla biodiesla oferujemy kolejną alternatywę dla przewoźników, którzy są zaangażowani w zrównoważony transport. Wszystkie pojazdy ciężarowe DAF z silnikiem spalinowym są kompatybilne z HVO, ale B100 jest łatwiej dostępny w niektórych regionach. Dzięki opcji B100 oferujemy przewoźnikom inny sposób – oprócz HVO i naszych elektrycznych układów napędowych – na zmniejszenie ich śladu ekologicznego bez żadnych kompromisów w zakresie niezawodności pojazdu – mówi Jeroen van den Oetelaar, główny inżynier DAF Trucks.