DAF rozszerza ofertę o specjalistyczne podwozia do transportu samochodów

6 dni temu

Firma DAF rozszerza swoją gamę pojazdów o nową serię specjalnych podwozi przeznaczonych do transportu samochodów. Nowe podwozia charakteryzują się niską wysokością i są dostępne w modelach XD, XF, XG i XG+. Dodatkowo, gama modeli z niższym lub pochyłym dachem umożliwia załadunek samochodu również nad kabiną.

DAF rozszerza ofertę o podwozia do transportu samochodów

DAF zastosował wszelkie dostępne rozwiązania techniczne, aby maksymalnie obniżyć nowe podwozie, co ma zmaksymalizować przestrzeń użytkową w granicach dozwolonej przez prawo wysokości pojazdu wynoszącej 4 metry. Podstawą serii są warianty low-deck. Obniżenie zawieszenia kół o 4 cm i zastosowanie 22,5-calowych kół z oponami niskoprofilowymi umożliwiło uzyskanie podwozia na wysokości zaledwie 83 cm.

Gama rozwiązań do transportu samochodów rozpoczyna się od pojazdów, w przypadku których samochody ładuje się za kabiną, i są one zgodne ze wszystkimi wersjami modeli nowej generacji DAF: XD, XF, XG i XG+. Wersja XD obejmuje również odmiany z niskim (18 cm) lub pochyłym dachem, dzięki czemu samochody można ładować nad kabiną. Mimo niskiego umieszczenia na podwoziu, kabina w wersji XD ma zapewniać wystarczającą przestrzeń dla kierowcy, w tym pełnowymiarowe łóżko.

Podwozia do transportu samochodów są dostępne z szeroką gamą rozstawów osi. Oprócz modeli 4×2, oferta zawiera również wersje 6×2 o zwiększonej ładowności, wyposażone w lekką 4,5-tonową oś prowadzącą i 17,5-calowe koła.

– Wraz z wprowadzeniem nowej serii podwozi zapewniamy indywidualne rozwiązania dopasowane do potrzeb w zakresie transportu samochodów osobowych i ciężarowych oraz ciągników. Nowe podwozia można zamówić bezpośrednio u dealerów DAF, łącznie z wszelkimi potrzebnymi regulacjami. Wszystko w ramach naszej polityki DAF Transport Efficiency — mówi Bart Bosmans, członek zarządu firmy DAF odpowiedzialny za marketing i sprzedaż.

W nowych podwoziach zastosowano wszystkie innowacje mające na celu osiągnięcie maksymalnej wydajności, zaprezentowane przez DAF-a pod koniec lata ubiegłego roku. Modernizacje obejmują dalsze udoskonalenia układów napędowych z silnikami PACCAR MX-11 i MX-13, których celem jest maksymalne wykorzystanie każdej kropli paliwa. Standardową funkcją jest tempomat przewidujący (Predictive Cruise Control), który pracuje na rzecz uzyskania możliwie najwyższej oszczędności paliwa i najniższego poziomu emisji CO2​. Nowe pojazdy DAF do transportu samochodów wyposażono też w dużą przednią szybę, nisko umieszczone dolne krawędzie okien i wyjątkowe układy kamer (DAF Digital Vision System i DAF Corner View), co ma zapewniać wysoki poziom bezpieczeństwa, szczególnie w przypadku dostaw na obszarach miejskich.

Idź do oryginalnego materiału