DAF rozpoczyna seryjną produkcję elektrycznych modeli XD i XF Electric

3 tygodni temu

DAF rozpoczyna seryjną produkcję w pełni elektrycznych pojazdów DAF XD Electric i DAF XF Electric.

Układy napędowe i akumulatorowe

DAF XD Electric i DAF XF Electric są napędzane wydajnymi silnikami elektrycznymi z magnesami trwałymi PACCAR EX-D1 i PACCAR EX-D2. Układy napędowe są kompaktowe i składają się z dwóch oddzielnych silników elektrycznych oraz zintegrowanej trzybiegowej skrzyni biegów. Przekładnia planetarna zapewnia dobór odpowiedniego przełożenia, a w przypadku częściowego obciążenia aktywny jest tylko jeden silnik, co zwiększa wydajność.

Pojazdy wyposażono w modułowe pakiety akumulatorów LFP (litowo-żelazowo-fosforanowych). Są one pozbawione kobaltu i niklu, charakteryzują się długim okresem użytkowania i mogą być ładowane do 100% pojemności bez negatywnego wpływu na żywotność. Akumulatory są objęte ośmioletnią gwarancją i posiadają chłodzenie cieczą, co zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa.

Klienci mają do wyboru konfiguracje z 2 do 5 akumulatorów, o pojemności od 210 do 525 kWh. Zapewnia to elastyczność i pozwala dopasować pojazd do potrzeb, a także zwiększyć ładowność, jeżeli pełen zasięg nie jest wymagany. Pojazdy są przystosowane do szybkiego ładowania prądem stałym (DC) z mocą do 325 kW. Trzy akumulatory można naładować od 0% do 80% w nieco ponad 45 minut, a maksymalna konfiguracja z pięcioma akumulatorami w ciągu dwóch godzin.

1/2Galeria
Previous Next

Bezpieczeństwo i łatwość użytkowania

Nowa generacja pojazdów DAF wyznacza standardy w zakresie bezpieczeństwa i komfortu. Innowacyjna konstrukcja kabiny z dużą przednią szybą i nisko umieszczonymi dolnymi krawędziami okien zapewnia lepszą widoczność. Dodatkowe systemy, takie jak DAF Digital Vision System i funkcja DAF Corner View, zwiększają widoczność pośrednią. Funkcja jazdy z użyciem jednego pedału, a także ergonomicznie zaprojektowana deska rozdzielcza z cyfrowymi wyświetlaczami, poprawiają komfort i łatwość obsługi.

Modele XD Electric i XF Electric są dostępne jako ciągniki i podwozia pod zabudowę 4×2 oraz podwozia 6×2 z kierowaną osią pchaną lub wleczoną. Modułowe rozmieszczenie akumulatorów na ramie podwozia zapewnia łatwość montażu zabudów. Dostępny jest również opcjonalny układ e-PTO o napięciu 650 V (25 kW i 90 kW), który może zasilać poszczególne podzespoły. W przypadku modelu DAF XD 6×2 z kierowaną tylną osią wleczoną (FAN) dostępny jest specjalny pakiet Bolt & Play, który ułatwia montaż zabudowy z załadunkiem bocznym.

Idź do oryginalnego materiału