Dacia zrobiła tu to, co potrafi najlepiej. Wystawiła nowy samochód za 60 tys. zł, a konkurencja nie ma czym odpowiedzieć

2 godzin temu

O tym, iż Dacia potrafi w tanie samochody, wiemy już od dawna. Rumuńska marka przechodzi samą siebie w swojej ojczyźnie, gdzie wciąż w ofercie jest model Logan. To jeszcze tańszy samochód od Sandero, dzięki czemu nie może narzekać na brak klientów.

Po słabszym początku roku, w Rumunii ostatnio kupuje się coraz więcej samochodów. Według raportu DRPCIV, w październiku na drogi wyjechało tam 12 839 nowych aut, czyli o 11,1 proc. więcej niż rok temu. Jednak licząc rejestracje od stycznia do października 2025 r., to rynek wciąż jest na minusie (-4,3 proc.).

Tylko Dacia na podium

Choć nie było tak przez cały rok, to coraz pewniejsze wydaje się, iż Dacia Logan 20 rok z rzędu obroni tytuł bestsellera w Rumunii. Po kolejnym wygranym miesiącu ma już 11 639 rejestracji. Wydawało się, iż tron może w końcu przejąć Dacia Duster (10 507 szt.), ale SUV nie nadąża z takim tempem sprzedaży. W czołowej trójce plasuje się Sandero (6 528 szt.), zatem całe podium dla Dacii.

Dacia Logan. // fot. materiały prasowe

Najpopularniejszymi alternatywami są tam Skoda Octavia (3 847 szt.) i Toyota Corolla (3 830 szt.). Nieźle sprzedają się tam także Renault Clio (3 264 szt.) oraz Hyundai Tucson (3 006 szt.). O osiągnięcie progu 2,5 tys. rejestracji w tym roku walczą Toyota RAV4 (2 442 szt.) i Dacia Jogger (2 396 szt.). Czołową dziesiątkę kompletuje Toyota Yaris Cross (2 335 szt.). Najbliżej Top 10 jest Ford Kuga (2 242 szt.), a już dwunaste miejsce należy do Dacii Bigster (2 181 szt.).

Przygniatająca przewaga rumuńskiej marki

W rumuńskim rankingu marek Dacia (34 441 szt.) ma ogromną przewagę nad rywalami. Dość powiedzieć, iż ma aż 28,3 proc. udziału w rynku i trzykrotnie lepszy wynik od drugiej Toyoty (11 681 szt.). Skład podium uzupełnia tam Skoda (9 154 szt.), a w czołowej piątce są też Volkswagen (7 988 szt.) i Renault (7 823 szt.). O Top 5 ma szansę powalczyć jeszcze tylko Hyundai (7 478 szt.). Strata Forda (5 848 szt.) jest już raczej zbyt duża. O triumf w klasie premium walczą tam Mercedes (4 646 szt.) i BMW (4 347 szt.). Dziesiątkę zamyka Suzuki (3 398 szt.).

Idź do oryginalnego materiału