Dacia wytacza największe działo przeciwko rywalom. Nowe warianty mechaniczne topowych SUV-ów, które ściągną tłumy do salonów

3 godzin temu

Rumuńska Dacia jest mistrzem ofert na ograniczony budżet. Dodatkowo jest marką, która przygląda się kwestii wydajności silników z etykietą eko. Nowe warianty mechaniczne topowych SUV-ów Bigster i Duster zagrożą ofertom chińskich i europejskich rywali.

Dacia Bigster i Duster dostaną nową wersję hybrydową z napędem 4×4

Rumuńska Dacia dobrze wie, iż pomimo dobrej pozycji na rynku musi pozostawać konkurencyjna względem rywali z Chin i Europy. Oferta modeli na ograniczony budżet stale się poszerza, co oznacza, iż trzeba sięgnąć po coś więcej niż design, technologie i niską cenę. Wydajność napędów, to nowy aspekt, który Dacia bierze pod uwagę. Biznes dziś kręci się wokół napędów hybrydowych, więc Rumunii promują nowe opcje mechaniczne, jakie przygotowali dla SUV-ów Bigster i Duster.

Nowy układ hybrydowy obejmuje hybrydowy silnik benzynowo- LPG, który współpracuje z automatyczną skrzynią biegów oraz napędem na cztery koła. Taki system jest światową nowością ze względu na fakt, iż łączy trzy rodzaje silników w jednym układzie napędowym.

Dacia zapewnia, iż nowa wersja mechaniczna przewidziana dla obu modeli pozwoli im jeździć wyłącznie na energii elektrycznej choćby przez 60% czasu w ruchu miejskim. Dodatkowym atutem jest całkowity zasięg, który dzięki dwóm zbiornikom na paliwo (50 l każdy) pozwoli bez tankowania pokonać dystans 1500 km. Wisienką na torcie są obniżone o 30% koszty użytkowania.

foto: materiały prasowe producenta

Nowe, wydajniejsze SUV-y Dacii trafią do oferty jeszcze w 2025 roku

Dacia Bigster i Duster z nową mechaniką to ciężka artyleria, która mierzy w oferty chińskich i europejskich rywali marki. Nowy hybrydowy system LPG G 150 4×4 z podwójnym paliwem doskonale równoważy osiągi, wydajność i wszechstronność. Łączy on silnik spalinowy o pojemności 1,2 l i technologię mild-hybrid 48V umieszczone na przedniej osi z silnikiem EV umieszczonym na tylnej osi. W efekcie łączna moc SUV-a z napędem na cztery koła sięga 154 KM. Hybrydowe Duster i Bigster wyposażono w akumulator litowo-jonowy o pojemności użytkowej netto 0,84 kWh. Ładuje się samoczynnie podczas hamowania silnikiem i na zakrętach.

Dzięki technologii mild hybrid 48 V zespół napędowy wykazuje niskie zużycie paliwa wynoszące jedynie 7,1–7,2 l/100 km (LPG) i 5,5–5,6 l/100 km (benzyna). Skrzynia biegów z dwoma przełożeniami daje możliwość korzystania z napędu 4×4 w zakresie prędkości od 0 do 140 km/h. Dodatkową zaletą napędu hybrid-G 150 4×4 w Dusterze i Bigsterze jest fakt, iż może pracować w 6 trybach jazdy. Zachowując przy tym pełnię swoich możliwości, jeżeli chodzi o jazdę terenową.

Modele Duster i Bigster z zespołem napędowym hybrid-G 150 4×4 trafią do sprzedaży pod koniec roku. Dodatkowo w przypadku Dustera odświeżona zostanie cała gama napędów. W ofercie SUV-a pojawią się zespoły napędowe hybrid 155 i mild hybrid 140, a do końca roku dołączy do nich także jedyny w swoim rodzaju silnik Eco-G 120. Dacia zapewnia, iż większą moc i przyjemność prowadzenia obu modelu będzie stale przystępnej cenie. Ceny i wyposażenie zostaną ujawnione kilka tygodni wcześniej, a dostawy zostaną opóźnione do początku 2026 roku.

Idź do oryginalnego materiału