Dacia Spring z polską ceną

profiauto.pl 3 lat temu

Dacia Spring otrzymała miejsce w polskim cenniku. Typowo miejski elektryk startuje od 76 900 zł.

Dacia Spring: cena

Dacia Spring, zapowiadana jako najtańszy pojazd elektryczny w Europie, zelektryzowała środowisko miłośników aut na prąd. Wielką niewiadomą do tej pory była jej cena. Ujawniony miesiąc temu francuski cennik auta dawał pewne wyobrażenie o sumie, jaką trzeba będzie przygotować na zakup Springa, ale na oficjalną polską cenę musieliśmy jeszcze poczekać. Dziś wszystko jest już jasne. Niewielki crossover na prąd w Polsce wyceniono na 76 900 zł. Tyle kosztuje wersja Comfort, dostępna od czerwca tego roku. Pierwsze Dacie Spring do klientów mają trafić już we wrześniu.

Wcześniej, bo dokładnie od jutra, auto zasili szeregi floty Traficar

To oznacza, iż będzie można zapoznać się z samochodem w ramach usługi carsharingowej. W pierwszej kolejności w Warszawie, a następnie w innych dużych miastach.

Dacia przygotowała również specjalną odmianę Spring, którą można już rezerwować

Cena wynosi 87 400 zł. To ponad 10 000 zł więcej od bazowej wersji, ale na jej pokładzie znajdziemy lepsze wyposażenie, m.in. kamerę cofania, system Media NAV z dotykowym ekranem i funkcją Car Play/Android Auto, czy elektryczne wszystkie szyby. Można też liczyć na LED-owe światła do jazdy dziennej, 6 poduszek powietrznych, metalizowany lakier oraz czarną tapicerkę z pomarańczowymi przeszyciami. Chętni na jej zakup muszą się jednak spieszyć, bo Wiosna w tej wersji będzie limitowana do zaledwie 60 egzemplarzy.

W kolejnych miesiącach na rynku zadebiutują Dacia Spring Business i Dacia Spring Cargo (2022 rok).

Dacia Spring – czym się wyróżnia?

Ważący niespełna 1000 kg elektryk ma silnik o mocy 44 KM, który współpracuje z akumulatorem o pojemności 27,4 kWh. Zasięg na jednym ładowaniu sięga 230 km według normy WLTP. W cyklu miejskim uwzględniając odzyskiwanie energii przejedziemy choćby 305 km.

Auto można ładować dzięki gniazda domowego (2,3 kW 14h), gniazda AC (3,7 kW 8h30), WallBoxa AC (7,4 kW 5h) i szybkiej ładowarki prądu stałego (30 kW 1h30). W tej ostatniej opcji by napełnić baterie do poziomu 80% wystarczy niecała godzina.

Źródło: Dacia

Idź do oryginalnego materiału