Obietnica zeroemisyjnej mobilności dostępnej dla jak najszerszego grona klientów. Od momentu pojawienia się Dacii Spring na rynku model sprzedał się łącznie w liczbie ponad 179 tys. egzemplarzy w Europie (do czerwca 2025 r.). W 2025 r. Spring osiąga dobre wyniki z ponad 17 tys. sprzedanych egzemplarzy i zajmuje drugie miejsce na rynku samochodów elektrycznych sprzedanych klientom indywidualnym (w segmentach A, B i B-SUV) w Europie. Sukces ten opiera się na wciąż najkorzystniejszej cenowo ofercie na rynku pojazdów elektrycznych, która w pełni odpowiada rzeczywistym potrzebom klientów. Dacia Spring po pierwszych ośmiu miesiącach tego roku była najchętniej wybieranym samochodem elektrycznym wśród klientów indywidualnych w Polsce.
Obietnica wprowadzania istotnych, corocznych udoskonaleń w tym w 100% elektrycznym modelu, aby stał się jeszcze atrakcyjniejszy: nowa tożsamość Dacii w 2022 r., nowy, bardziej wydajny silnik o mocy 65 KM w 2023 r. oraz znaczna modyfikacja w 2024 r., w ramach której całkowicie zmodernizowano wygląd pojazdu i przekształcono doświadczenie użytkownika na bardziej cyfrowe.
Nowa gama silników
Dwa nowe silniki 70 KM / 52 kW i 100 KM / 75 kW zastępują poprzednie jednostki 45 KM / 33 kW i 65 KM / 48 kW. Oferują większą moc i wyższy moment obrotowy przy prędkości od 80 do 120 km/h (do +20%). Dzięki temu Spring może bez problemów przemieszczać się poza miastem i naturalnie wtapiać się w ruch na drogach i autostradach oraz zapewnić większy komfort prowadzenia.
Nowe silniki są połączone z zupełnie nowym akumulatorem o pojemności 24,3 kWh, wykorzystującym po raz pierwszy w pojeździe Grupy Renault technologię Lithium-Fer-Phosphate (LFP) i oferującym zoptymalizowane bezpieczeństwo termiczne, trwałość i koszty.
Pomimo wielu wprowadzonych modyfikacji Spring, wierny filozofii Dacii, pozostaje najlżejszym na rynku czteromiejscowym samochodem z napędem w 100% elektrycznym (waży około jednej tony). To zaleta, dzięki której samochód może zaoferować zasięg dostosowany do sposobu użytkowania samochodu przez klientów. Klienci pokonują około 34 km dziennie w ciągu czterech przejazdów ze średnią prędkością 34 km/h. Zatem zasięg 225 km (w cyklu mieszanym WLTP wersjach z 15-calowymi obręczami kół) umożliwia korzystanie z pojazdu przez cały tydzień roboczy na jednym ładowaniu.
Nowa ładowarka pokładowa DC o mocy 40 kW (poprzednio 30 kW), dostępna, w zależności od kraju, w opcji w wersji wyposażenia Expression i Extreme, pozwala naładować akumulator od 20% do 80% w zaledwie 29 minut. Wszystkie egzemplarze modelu Spring są seryjnie wyposażone w ładowarkę prądu zmiennego o mocy 7 kW, która w zestawieniu z nowym akumulatorem umożliwia szybsze ładowanie od 20% do 100%: 3 godz. 20 min zamiast 4 godz. z wall boxa o mocy 7 kW oraz 10 godz. 11 min z domowego gniazda elektrycznego.
Nowy silnik o mocy 70 KM jest dostępny w wersjach wyposażenia Essential i Expression, natomiast nowy silnik o mocy 100 KM – w wersji Spring Extreme.