
Rumuńska Dacia nie kazała nam długo czekać na modelową ewolucję bestsellerowego Sandero i Sandero Stepway 2026. Oba modele są już w cenniku gotowe na kontynuację komercyjnej kariery. Ostatecznym argumentem, który wyeliminuje rywali, poza odświeżonym wyglądem jest gama silników, która uwzględnia teraz przekonującą opcję z LPG.
- Zmodernizowana Dacia Sandero i Stepway- co się zmieniło?
- Nowiutka stylowa Dacia z LPG ściągnie tłumy do salonów
- Ile kosztuje nowa Dacia Sandero 2026?
Zmodernizowana Dacia Sandero i Stepway- co się zmieniło?
Rumuński producent odświeżył swój bestseller i świeżutka oferta Sandero i Sandero Stepway jest już dostępna w Polsce. Ulepszenia trzeciej generacji modelu, których ściągnął do salonów blisko milion klientów, obejmują nowocześniejszy wygląd, udoskonalone wnętrze i atrakcyjną ofertę mechaniczną.
Dacia Sandero po liftingu ma nowe sygnatury świetlne świateł przednich i tylnych oraz przeprojektowany grill. W gamie odświeżonego modelu Dacii pojawiły się także nowe elementy ochronne Starkle i dwa nowe kolory nadwozia: Amber Yellow i Sandstone.
Jeśli chodzi o kabinę, to rumuński producent postawił na zmodernizowany system multimedialny z 10-calowym centralnym ekranem dotykowym z nawigacją online i 7-calowy, cyfrowy zestaw wskaźników z udoskonalonym interfejsem oraz indukcyjną ładowarką do telefonów. Ponadto odświeżono także tapicerkę materiałową, zamontowano nową kierownicę i mocowania fotelików dziecięcych YouClip.
Jeśli chodzi o ofertę, to Dacia Sandero III po liftingu przez cały czas jest do kupienia w 3 poziomach wyposażenia do wyboru. Essential i Expression przez cały czas są wersjami podstawowymi dla obu modeli. Wersje Journey i Extreme plasują się zaś na szczycie oferty odpowiednio dla samochodu miejskiego i crossovera Stepway. Fakt, iż bestseller Dacii wygląda teraz piękniej niż kiedykolwiek na zewnątrz i wewnątrz nie przyciągnie tak Polaków, jak perspektywa jeżdżenia za pół ceny.
Crossover Sandero Stepway 2026, źródło: DaciaNowiutka stylowa Dacia z LPG ściągnie tłumy do salonów
W Polsce Dacia Sandero od lat cieszy się popularnością. Wielu uważa, iż jest to model, który oferuje „najlepszy stosunek ceny do jakości”. Rywale w całej Europie regularnie walczą o sławę tego modelu, który wyraźnie dominuje. Silnik ECO-G 100 to dla wielu klientów w Polsce argument ostateczny, bo pozwala jeździć za pół ceny.
Taki właśnie trafił do Sandero i Sandero Stepway. Konkretnie model debiutuje z nowym, trzycylindrowym silnikiem 1.2 Eco-G o mocy 120 KM w wersji dwupaliwowej. Taka konfiguracja jest dostępna teraz zarówno z manualną, jak i z 6-biegową, dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów ( z nowym systemem sterowania E-Shifter).
Ponadto wersja podstawowa Sandero korzysta z 3-cylindrowego silnika 1.0 TCe o mocy 100 KM (200 Nm). W każdym przypadku mamy do czynienia z funkcjonalnym samochodem, który zadowala się spalaniem w cyklu mieszanym na poziomie 5,4-5,7 l/100 km. Dacii udało się połączyć oszczędność, wydajność i ekologię, zapewniając płynne przełączanie między paliwami. W efekcie łączny zasięg Sandero z LPG może sięgać choćby 1 450 kilometrów. W czasie drożyzny to może przekonać wielu Polaków.
Dacia Sandero Stepway 2026 i jej przeprojektowane wnętrzeIle kosztuje nowa Dacia Sandero 2026?
Kluczem do sukcesu tego modelu jest, jak wspomnieliśmy, relacja ceny i wyposażenia. Jak to wygląda w przypadku zmodernizowanej Dacii Sandero i Sandero Stepway?
Nowa gustowna Dacia Sandero Essential to wydatek 63 900 zł. Tyle kosztuje model z silnikiem benzynowym o mocy 100 KM. W wersji dwupaliwowej z LPG o mocy 120 KM najtańsze Sandero Expression kosztuje 68 000 zł. jeżeli chodzi o Sandero Stepway to bazowa wersja Essential to wydatek 71 700 zł i tyle samo płacimy za wersję z LPG. Najwyższe poziomy wyposażenia, czyli odpowiednio Journey i Extreme z automatyczną skrzynią biegów to wydatek 80 500 zł i 89 400 zł.
Modernizacja zatem sprawia, iż samochód z LPG staje się oszczędny ale i znacznie żwawszy na autostradzie. jeżeli chodzi o wyposażenie, to bazowe Sandero uwzględnia m.in.:
– 15″ stalowe obręcze kół,
– system multimedialny Media Control (radio DAB, 2 głośniki, Bluetooth, 1xUSB, aplikacja DMC),
– zestaw wskaźników TFT 3,5″
– szyby przednie regulowane elektrycznie, ale szyby tylne otwierane manualnie
– lusterka boczne regulowane manualnie od wewnątrz dzięki pokrętła,
– światła LED,
– system ogrzewania z cyrkulacją powietrza,
– podgrzewane siedzenia,
– poduszki boczne z przodu + poduszki kurtynowe, poduszka powietrzna czołowa pasażera,
– blokada alkoholowa.
Nie jest tajemnicą, iż to bardzo proste wyposażenie adekwatne do ceny. Wielu sięgnie pewnie po lepiej wyposażone Sandero i Sandero Stepway. jeżeli liczy się cena i moc to warto wiedzieć, iż od czwartego kwartału 2026 roku Stepway trafi do oferty zelektryfikowany. To znaczy z hybrydowym silnikiem 1.8 o mocy 155 KM. To ten sam, który po raz pierwszy wystąpił na rynku w SUV-ach Bigster i Duster. Taka konfiguracja może być pierwszym wyborem Polaków z powodzeniem eliminując chińską i francuską konkurecję.
Moment obrotowy 230 Nm sprawia, iż Sandero 2026 zbiera się tak samo dobrze (a czasem lepiej) niż Fabia 1.0 TSI.
Dwupaliwowy silnik Sandero 2026 pozwala jej bez kompleksów wyjechać na lewy pas autostrady
Sandero Stepway 2026 ma atut w postaci większego prześwitu i nokautuje rywali, jeżeli chodzi o koszty paliwa
2 godzin temu














