Dacia rośnie w siłę

moto-przestrzen.pl 6 godzin temu

W pierwszym półroczu 2025 roku w Polsce zarejestrowano 10 507 samochodów osobowych marki Dacia, co oznacza wzrost o 1 373 szt. (+15%) względem analogicznego okresu ubiegłego roku. Udział marki w rynku samochodów osobowych wzrósł do 3,68%, co pozwoliło Dacii utrzymać 10. pozycję w segmencie aut osobowych.

Jeszcze lepsze wyniki marka osiągnęła w kanale sprzedaży do klientów indywidualnych, gdzie awansowała na 5. miejsce z liczbą 6 098 zarejestrowanych pojazdów, co oznacza imponujący wzrost o 32% r/r. Modele Dacii konsekwentnie odpowiadają na oczekiwania klientów, łącząc przystępność z nowoczesnymi rozwiązaniami napędowymi i bogatym wyposażeniem.

Pierwsza połowa roku potwierdza, iż Dacia utrzymuje wysokie tempo rozwoju, łącząc dostępność z nowoczesnością. Nasze modele konsekwentnie przyciągają klientów indywidualnych – zarówno dzięki technologii hybrydowej, LPG, jak i w pełni elektrycznej. Jesteśmy dumni, iż Bigster miał tak udany debiut, a nowy Spring stał się liderem wśród detalicznych aut elektrycznych w Polsce – komentuje Tomasz Mróz, Dyrektor Wykonawczy Grupy Renault w Polsce i Krajach Bałtyckich.

Wśród najczęściej rejestrowanych przez klientów indywidualnych modeli znalazły się:

  • Duster – 2 536 sztuk (+16,3%), TOP3 w segmencie B+SUV,
  • Sandero – 1 877 sztuk (+10,4%), TOP1 w segmencie B-hatch (klient indywidualny),
  • Jogger – 745 sztuk (+15,7%), TOP4 w segmencie C-non SUV (klient indywidualny),
  • Spring – 436 sztuk (+419%), TOP1, najchętniej rejestrowany elektryk w kanale detalicznym,
  • Bigster – 504 zarejestrowane egzemplarze od momentu styczniowej premiery.

Nowy flagowy model marki, Dacia Bigster, już po kilku miesiącach obecności w salonach potwierdza swój potencjał. Aż 59% klientów wybrało wersję Hybrid 155, a kolejne 16% – Mild Hybrid 130 4×4. Ponad 80% nabywców zdecydowało się na topowe wersje wyposażenia: Journey i Extreme, co dowodzi, iż klienci w segmencie C-SUV szukają dobrze skonfigurowanych aut. Najczęściej wybieranymi kolorami nadwozia były: Szary Schiste (37%) i Indigo Blue (29%) – obie barwy pojawiły się w gamie wraz z premierą Bigstera. W kwietniu oferta modelu została poszerzona o wersję z fabryczną instalacją LPG – ECO-G 140.

Model Dacia Spring nieprzerwanie od stycznia 2025 roku utrzymuje pozycję lidera na rynku samochodów elektrycznych w Polsce w segmencie klientów indywidualnych. Po pierwszym półroczu potwierdza swoją dominację jako najczęściej wybierany elektryk wśród konsumentów detalicznych. Tym samym marka Dacia po pierwszym półroczu 2025 roku jest najpopularniejszym wyborem wśród klientów indywidualnych na rynku EV w Polsce.

Idź do oryginalnego materiału