
Dacia Sandero, która zdominowała europejski rynek w 2024 roku, właśnie przeszła obszerną modernizację. Wraz z nią poprawiono również Stepwaya oraz Joggera. Wszystkie te auta cechują się unowocześnionym wyglądem, poprawionymi kabinami oraz zmianami pod maską. Sprzedaż wystartuje jeszcze w tym roku.
Dacia Sandero (razem ze Stepwayem) sprzedaje się świetnie. W całym 2024 roku była europejskim bestsellerem, podobnie jak w pierwszym półroczu 2025 roku. Na to auto skusiło się bowiem 128 842 osób, czym wyprzedziło ono Renault Clio (122 489 szt.) oraz Peugeota 208 (109 146 szt.).
https://magazynauto.pl/wiadomosci/najpopularniejsze-modele-aut-w-europie-w-pierwszym-polroczu-2025-roku,aid,5412Choć Jogger nie przyciąga do siebie równie wielu klientów, także i on nie narzeka na brak popularności. 2024 rok zamknął w Europie sprzedażą ponad 96 000 szt., co dało mu drugie miejsce wśród modeli klasy kompakt, ale nie licząc SUV-ów.

Jogger stanowi bowiem połączenie kombi, crossovera i minivana. Dlatego trudno zamknąć go w jakiekolwiek ramy.
https://magazynauto.pl/testy/hybrydowa-dacia-jogger-pierwsza-dacia-z-hybryda-i-jedyny-jogger-z-automatem-test,aid,4405Bez rewolucji w wyglądzie
Wprowadzając nowe wersje swoich bestsellerów, z zewnątrz Dacia nie eksperymentowała. W rezultacie Sandero, Stepway i Jogger otrzymały subtelne poprawki zamiast rewolucji. Przód tych aut zdobią teraz nowa osłona chłodnicy oraz światła LED do jazdy dziennej w kształcie odwróconej litery T.
Z tyłu zmieniono przede wszystkim wypełnienie lamp, w których pojawiły się dodatkowe diody. Stepwaya od zwyczajnych wersji Sandero odróżnia teraz dodatkowy, matowoczarny pas między światłami oraz przeprojektowany zderzak, podkreślający jego terenowe aspiracje.

Ponadto razem z Joggerem ma on dodatkowe osłony nadkoli i progów, wykonane z materiału Starkle. To tworzywo sztuczne, opracowane przez Dacię i zawierające 20% plastiku z recyklingu. Co ważne, ten materiał nie jest lakierowany, co procentuje mniejszym śladem węglowym przy jego produkcji.
Rumunii do gamy lakierów dodali dwa kolory. To bursztynowy Amber Yellow i piaskowy Sandstone. Ponadto pojawiły się świeże wzory felg aluminiowych, a każda wersja otrzymała teraz antenę w formie płetwy rekina lakierowaną w kolorze nadwozia.
https://magazynauto.pl/testy/dacia-sandero-stepway-90-tce-cvt-opinie-spalanie-czy-warto-kupic-test,aid,4641Nowe multimedia
Kokpity nie zmieniły się specjalnie mocno względem aut sprzed modernizacji. Można jednak zauważyć nawiewy z elementem w kształcie litery T, przeniesionym z reflektorów, oraz zupełnie nowe kierownicę i ekran systemu multimedialnego.
Ten ostatni ma teraz przekątną 10 cali, nawigację online oraz bezprzewodową łączność Android Auto/Apple CarPlay. Jest identyczny z tym, stosowanym w aktualnym wcieleniu Dustera oraz w Bigsterze. Pojawiły się też udoskonalone cyfrowe zegary o przekątnej 7”.

W zależności od wersji, wnętrza wykończono różnymi tkaninami: czarnymi w Sandero i Joggerze, oraz jasnoniebieskimi w Stepwayu. Wersja Journey wyróżnia się elegancką tapicerką w odcieniu błękitu, a topowy wariant Extreme zachował odporne na zabrudzenia obicia MicroCloud TEP w zielono-czarnym zestawieniu.
Dacia do wnętrz Sandero, Stepwaya i Joggera dodała również praktyczny system YouClip – modułowy zestaw mocowań akcesoriów, który pozwala zamontować uchwyt na tablet, torbę lub wieszak. W Joggerze można choćby dodać dodatkowy punkt w bagażniku.
Zupełnie nowy silnik na LPG
Najważniejszą nowość stanowi 120-konny, 1,2-litrowy silnik, zasilany benzyną lub LPG. Zastępuje on 100-konną jednostkę ECO-G i do współpracy ma 6-biegową przekładnię ręczną lub automatyczną.
Według Dacii zapewnia on o 20% większy zasięg na gazie, co zawdzięcza m.in. większym zbiornikom na LPG – 49,6 l w Sandero i Stepway oraz 48,8 l w Joggerze (wcześniej było to po 40 l). W efekcie łączny zasięg Sandero (benzyna + LPG) wynosi w tej chwili 1590 km, a dwóch pozostałych modeli – 1480 km.
Kolejna nowość to hybrydowy układ napędowy o mocy 155 KM, znany z Bigstera. W Joggerze zastąpił on dotychczasowy system Hybrid 140, a w Sandero Stepway pojawi się w końcówce 2026 roku.

Zespół napędowy łączy 1,8-litrową jednostkę benzynową o mocy 109 KM z dwoma silnikami elektrycznymi – z czego trakcyjny, rozwija 50 KM. Całość współpracuje z automatyczną przekładnią kłową, oferującą cztery przełożenia dla silnika spalinowego i dwa dla elektrycznego, i akumulatorem o pojemności 1,4 kWh.
Dacia podkreśla, iż zużycie paliwa spadło o około 10% względem poprzedniego układu, w przypadku którego było to ok. 4,7–4,8 l/100 km. W warunkach miejskich Jogger może poruszać się na prądzie choćby przez 80% czasu, a każde ruszenie odbywa się w trybie elektrycznym.
Sandero otrzymało nowy silnik TCe 100 – trzycylindrową, turbodoładowaną jednostkę 1.0 o mocy 100 KM, współpracującą z 6-biegową skrzynią manualną. Stepway i Jogger przez cały czas oferują silnik TCe 110 (110 KM).
https://magazynauto.pl/testy/dacia-bigster-hybrid-155-journey-test-dane-techniczne-wymiary-silnik-osiagi-spalanie-bagaznik-prowadzenie-wyposazenie-ceny,aid,5225Nowe elementy wyposażenia
Dacia wraz z modernizacją dorzuciła do swoich modeli nowe elementy wyposażenia. Obok ładowarki bezprzewodowej, są to światła z automatyczną funkcją przełączania na długie/krótkie, zestaw kamer dookoła nadwozia oraz elektrycznie składane lusterka boczne.
Rumunii uzupełnili również elementy z zakresu bezpieczeństwa o monitorowanie uwagi kierowcy oraz automatyczne hamowanie awaryjne z wykrywaniem pieszych, rowerzystów i motocyklistów. Nowością jest też przycisk My Safety, który jednym dotknięciem przywraca ulubione ustawienia systemów wspomagających – mała rzecz, a ogromnie praktyczna.
Nowe Sandero, Stepway i Jogger trafią do polskich salonów jeszcze w tym roku. w tej chwili Sandero kosztuje od 61 300 zł, za Stepwaya trzeba zapłacić od 69 000 zł, a za Joggera – od 73 900 zł.
2148