
Dacia Jogger to wyjątkowy model w portfolio rumuńskiej marki – pojawiając się na rynku, zastąpiła aż trzy modele: Logana MCV, minivana Lodgy i kombivana Doker. Teraz Jogger to także pierwsza hybryda w dziejach Dacii. Jak sprawdza się z tym napędem?
Hybrydowy Jogger to kolejny przykład rosnących aspiracji Dacii. Zamontowano do niego zespół napędowy, który zdał wcześniej egzamin w Renault Arkanie E-Tech.
https://magazynauto.pl/testy/renault-arkana-porownujemy-wersje-hybrydowa-e-tech-z-benzynowa-tce-160,aid,2169Głównym źródłem sił napędowych jest wolnossący benzynowy silnik 1.6 (94 KM, 148 Nm), który współpracuje z jednostką elektryczną (49 KM, 205 Nm) oraz alternatoro-rozrusznikiem (20 KM, 50 Nm). Moc trafia na przednie koła poprzez opracowaną przez Renault skrzynię ze sprzęgłami kłowymi.

W Niemczech cena Joggera Hybrid w wersji Expression startuje z poziomu 24 100 euro. W Polsce – o ile wersja ta zostanie tu w ogóle wprowadzona – pojawi się w przyszłym roku.
https://magazynauto.pl/testy/dacia-jogger-1-0-eco-g-100-comfort-test,aid,2083Czy warto czekać? Naszym zdaniem tak, bo silnik benzynowy pracuje bez wibracji wyczuwalnych w wersji 1.0, a mimo obecności bezstopniowej skrzyni nie irytuje jednostajnym hałasem – nie dość, iż wnętrze wystarczająco skutecznie wyciszono, to elektronika dobrze zarządza przełożeniami. Osiągi i elastyczność na pewno usatysfakcjonują potencjalnych nabywców.
benzynowy + elektr. |
1598 cm3 |
R4/16 |
140 KM |
205 Nm |
167 km/h |
9,8 s |
4,8-4,9 l/100 km |
nieustalona |
Już teraz można natomiast zamawiać Joggera w nowej, topowej wersji Extreme. 5-osobowa odmiana z instalacją LPG została wyceniona na 90 850 zł. Trzeci rząd foteli kosztuje 4500 zł.
