Dacia Bigster rzuca rywali na deski. Liczba zamówień przed debiutem oznacza jedno – będzie hitem

16 godzin temu

Rumuński producent Dacia wychodzi na ostatnią prostą ze swoim nowym SUV-em. Bigster, którego zaprezentowano jesienią zeszłego roku, już trafił na taśmy produkcyjne fabryki w Mioveni. Producent podkręca tempo, bo jak się okazuje, większe moce są niezbędne do zrealizowania zamówień.

Dacia Bigster jeszcze nie trafiła do salonów, a już jest hitem

Budżetowa marka z Rumunii długo się przygotowywała do przedstawienia cennika swojego nowego SUV-a. Bigster od momentu ujawnienia stał się najbardziej oczekiwanym modelem na rynku. Zwolnienie blokady i uruchomienie pierwszych zamówień nastąpiło dopiero od Salonu Samochodowego w Paryżu.

Bigster to model o długości 4,60 m, który jak wszystkie SUV-y Dacii ma pokonać rywali bezkonkurencyjną relacją jakości i ceny. Z nową opcją napędu w postaci łagodnej hybrydy (MHEV) z silnikiem o pojemności 1,2 litra o mocy 130 KM lub 140 KM, zapewnia etykietę eko i oszczędność. Dodatkowo w konfiguracji jest wariant Hybrid o większej mocy 155 KM i automatyczną skrzynią biegów. W związku z tym ma wszystko by zdominować modny segment pojazdów. Klienci znajdą nim więcej funkcjonalności niż Dusterze, w tym bardzo duży bagażnik o pojemności 667 litrów.

Model, który właśnie wszedł do produkcji w Mioveni, może się pochwalić tym, iż jako jeden z nielicznych, zanim stanął w salonie, zmusza producenta do zwiększenia tempa. Jak powiedział portalowi Profit.ro Dyrektor generalny Dacii w Rumunii, Mihai Bordeanu, Dacia zwiększa tempo, aby osiągnąć moce produkcyjne niezbędne do rozpoczęcia dostaw do salonów w kwietniu. Klienci odbiorą pierwsze samochody w maju, ale już teraz sypią zamówieniami, jak z rękawa.

DACIA BIGSTER Hybrid 155 Journey

Nowy SUV Dacii uzbierał już około 10 000 zamówień w Europie

Nikt nie ma chyba wątpliwości, iż Duster zyskał mocnego konkurenta w swoim segmencie. Dacia Bigster, jak wyjaśnił w rozmowie z Profit.ro Mihai Bordeanu ma już około 1000 zamówień w Rumunii, spośród około 10 000 zamówień zarejestrowanych w całej Europie. Ta liczba robi wrażenie, jeżeli weźmiemy pod uwagę, iż Bigster nie trafił jeszcze do salonów.

„Dacia Bigster będzie liderem w Rumunii, w segmencie, do którego należy” – powiedział szef Dacii w Rumunii.

To zaś oznacza, iż szacowana sprzedaż Bigstera przewyższy sprzedaż popularnych modeli w tym segmencie. jeżeli spojrzeć na dane z rynku Rumunii w 2024 roku, to najlepiej sprzedającymi się kompaktowymi SUV-ami były: Hyundai Tucson i Kia Sportage. Sprzedano odpowiednio 3400 i 2400 egzemplarzy tych modeli.

Nie jest jednak tajemnicą, iż to nie w Rumunii Bigster zrobi największą karierę. Najprawdopodobniej zrobi to we Francji i w Niemczech. W dalszej kolejności największy popyt na Bigstera w skali Europy może być we Włoszech albo Wielkiej Brytanii. Także polski rynek, choć preferuje Toyotę, ma spore zapotrzebowanie na pojazdy Dacii. Biorąc pod uwagę cennik Bigstera zaczynający się od 99 900 zł ( wersja MHEV) i 110 400 zł (MHEV,4×4) to nie mamy wątpliwości, iż budżetowy SUV będzie się cieszył dużym zainteresowaniem. W końcu ma wiele do zaoferowania.

DACIA BIGSTER Hybrid 155 Journey – widok wnętrza
Idź do oryginalnego materiału