
Ten samochód nie tylko uzupełnia gamę rumuńskiej marki, ale też jest prawdziwą odpowiedzią na potrzeby polskich rodzin. Dacia Bigster Hybrid LPG łączy praktyczność i użyteczność z ekonomicznym charakterem. I robi to zaskakująco dobrze. Ma więc wszelkie argumenty, by przekonać sporą liczbę klientów. Właśnie poznaliśmy oficjalny cennik, który będzie obowiązywał nad Wisłą. Wydaje się bardzo atrakcyjny – choćby na tle konkurentów z Państwa Środka.
Dacia Bigster Hybrid LPG – tego trzeba
Flagowy model tego producenta jest nazywany przedłużonym Dusterem – i trudno się nie zgodzić, ponieważ bazuje na tych samych rozwiązaniach. To jednak pierwszy produkt w historii tej firmy, który łączy aż trzy koncepcje silnikowe. Dacia Bigster Hybrid LPG może spodobać się choćby taksówkarzom.
To wciąż bardzo „świeży” pojazd, dlatego warto przybliżyć jego sylwetkę. Wpisuje się ona w segment C, czyli klasę kompaktów. To też oznacza, iż potencjalnymi rywalami tego samochodu są Kia Sportage, MG ZS czy Citroen C5 Aircross.
Podkreślają to liczby. Topowa Dacia ma 4570 milimetrów długości, 1812 milimetrów szerokości oraz 1711 milimetrów wysokości. Jej rozstaw osi sięga 2704 milimetrów, co oznacza, iż zwisy nadwozia są znaczące. I widać to szczególnie z profilu.
Jeżeli chodzi o design, to naprawdę nie ma powodów do narzekania – czerpie z najnowszego nurtu stylistycznego marki. To przekłada się na charakterystyczne, bardzo ładne elementy oświetlenia i wstawki podkreślające terenowe aspiracje.
Dacia Bigster Hybrid LPG – dane techniczne
Zacznijmy od tego, iż mamy do czynienia z miękką hybrydą, czyli tą najmniej inwazyjną. Podstawę stanowi dobrze znany, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra i mocy 140 koni mechanicznych. Uzupełnia go instalacja 48-woltowa.
Przenoszeniem mocy na przednią oś zajmuje się sześciobiegowa skrzynia manualna. Dacia Bigster Hybrid LPG przyspiesza do setki w 10 sekund i rozpędza się do 180 km/h. Osiągi rumuńskiego SUV-a są zatem w pełni akceptowalne.

Czy to samo można powiedzieć o zużyciu? Póki co trwa proces homologacyjny, dlatego producent nie podaje jeszcze dokładnych danych w tym zakresie. Miękka hybryda bez instalacji gazowej zużywa jednak 5,5 litra w cyklu mieszanym. Podejrzewamy, iż w tym przypadku będzie podobnie. o ile chodzi o LPG, to wynik nie powinien przekroczyć 7,5 litra – w cyklu WLTP.
Co istotne, prezentowana konfiguracja posiada dwa zbiorniki – jeden na gaz, drugi na benzynę. Oba mają po 50 litrów pojemności. Jak łatwo policzyć, łączny zasięg może wyraźnie przekraczać 1200 kilometrów.
Podejrzewamy jednak, iż użytkownik częściej będzie zjeżdżał na stację paliw, by tankować gaz – tak jest po prostu znacznie taniej. Warto dodać, iż butla zabrała część pojemności pod podłogą bagażnika, co zmniejsza użyteczność tego drugiego do wciąż rozsądnych 609 litrów.
Ile kosztuje Bigster mild hybryd-G?
I tu dochodzimy do bardzo pozytywnej niespodzianki. Za egzemplarz z prezentowanym układem napędowym trzeba zapłacić 101 200 złotych. To świetna oferta, biorąc pod uwagę zastosowaną technologię oraz gabaryty pojazdu. choćby chińskie modele nie są równie dobrze wyceniane.
A co z wyposażeniem? Wariant bazowy, czyli essential, jest raczej skromnie skonfigurowany. Gwoli ścisłości, obejmuje m.in.: klimatyzację manualną, kamerę cofania, elektrycznie sterowane szyby pierwszego rzędu i dotykowy ekran multimedialny (10,1 cala). Pragmatykom powinno to wystarczyć.
Warto jednak dopłacić do bogatszej odmiany, czyli expression, która stanowi wydatek 108 700 złotych – jako miękka hybryda z LPG. Klient, który zdecyduje się na tę ofertę, otrzyma dodatkowo klimatyzację automatyczną, dzieloną kanapę, elektrycznie składane lusterka, antenę o kształcie płetwy rekina i automatyczny hamulec postojowy.
Z kolei za 117 400 złotych można mieć już topową wersję extreme oddającą do dyspozycji m.in.: panoramiczny dach, cyfrowe wskaźniki, dostęp bez kluczyka, indukcyjną ładowarkę, nawigację satelitarną, gumowe dywaniki i wykładzinę bagażnika oraz modułowe relingi dachowe.
Dacia Bigster Hybrid LPG to naprawdę bardzo interesująca propozycja w mocno obsadzonym segmencie. Charakteryzuje się bardzo korzystnym stosunkiem ceny do wyposażenia oraz zastosowanego układu napędowego. Nie ma wątpliwości, iż zyska popularność w Polsce.