Dacia Bigster bije rekordy spalania w realu. Duży SUV zużywa o 1,3 l/100 km mniej niż podaje producent

3 godzin temu

Dacia już dawno przestała być obiektem drwin i żartów. Rumuński producent w ostatnich latach znacząco poprawił jakość swoich samochodów, zachowując wciąż całkiem przystępne ceny. Można powiedzieć, iż przejął niejako miejsce Skody sprzed kilkunastu lat na rynku. I to widać w statystykach sprzedażowych. Samochody Dacii oprócz niskiej ceny zakupu muszą być jednak także oszczędne w użytkowaniu. I dokładnie taki okazuje się być jej największy na rynku SUV.

Spis treści

  • Dacia Bigster spala tylko 3,3 l/100 km w teście realnego zużycia w ekonomicznym przejeździe
  • Średnia z całego testu wyniosła 4,2 l/100 km – również mniej niż podaje producent
  • Rumuński SUV z silnikiem full hybrid jest dostępny w Polsce od 124 900 zł
Dacia Bigster. // fot. materiały prasowe

Ta Dacia jest nie tylko tania w zakupie

Dacia Bigster Full Hybrid to kolejny samochód, który świetnie wypadł w teście realnego zużycia. Włoscy dziennikarze z portalu motor1 kontynuują swoją serię sprawdzianów. I to już kolejny po Omodzie samochód, który w ich rękach spalił mniej, niż podają wartości katalogowe. Bigster oprócz ogromnego bagażnika, doskonałych funkcji i praktyczności może pochwalić się również bardzo niskim zużyciem paliwa.

Rumuński producent ma w swojej ofercie sporo ciekawych silników. Jednym z nich z pewnością będzie wariant napędzany LPG. Ale obok niego postawić można także nową, 1,8-litrową jednostkę w pełni hybrydową o mocy 157 KM. SUV w tym wariancie obiecuje doskonałą wydajność. Włoscy dziennikarze na swojej tradycyjnej trasie liczącej 360 kilometrów zanotowali doskonałą średnią na poziomie 4,2 l/100 kilometrów. Jednakże, podczas ekonomicznego przejazdu ich zużycie spadło do kosmicznych 3,3 l/100 kilometrów. To aż o 1,3 l/100 km mniej, niż podają dane katalogowe.

fot. Dacia

Świetny wynik na tle konkurencji

Rumuński model plasuje się bardzo wysoko w rankingu włoskiego portalu. Dacia Bigster w teście realnego spalania pokonała m. in. Toyotę RAV4 Hybrid AWD (4,4 l/100 km), Hondę ZR-V e:HEV (4,4 l/100 km), czy też Renault Rafale E-Tech full hybrid (4,5 l/100 km). SUV zostawił w tyle także Nissana X-Trail e-Power (5,5 l/100 km) oraz Hondę CR-V e:HEV (5,6 l/100 km).

Wśród nielicznych modeli, które wypadają lepiej niż Bigster, można wymienić Renault Austral z napędem hybrydowym (4,10 l/100 km), czy bardziej kompaktową Toyotę C-HR (4,0 l/100 km). Lepszy wynik osiągnęła też Omoda 5 SHS-H (3,95 l/100 km).

Dacia punktuje nie tylko spalaniem

Dziennikarze sprawdzali Dacię Bigster w wersji Hybrid 155 Journey. SUV był więc bardzo bogato wyposażony. W standardzie znajdziemy tu już 18-calowe felgi, relingi dachowe, przyciemniane tylne szyby, czy elektrycznie otwieraną klapę bagażnika. We wnętrzu czeka na nas 10,1-calowy ekran centralny, dwustrefowa klimatyzacja oraz elektrycznie regulowany fotel kierowcy.

fot. Dacia
Idź do oryginalnego materiału