Czyszczenie suchym lodem McLarena F1 jest jak oglądanie sztuki

2 lat temu

Nawet wśród supersamochodów McLaren F1 wyróżnia się. Kiedy więc musisz wyczyścić jedną z tych legendarnych maszyn, nie wystarczy użyć zwykłego mydła i wody. Idziesz na czyszczenie suchym lodem.

W tym filmie Hagerty, profesjonalny detalista Tim McNair pokazuje, jak czyścić F1 suchym lodem. Postrzega suchy lód jako „kolejną broń w arsenale” w walce z brudem, ale ten proces jest o krok dalej niż sposób, w jaki większość właścicieli czyści swoje samochody – i jest również bardziej dramatyczny do oglądania.

F1 to dobry samochód do zademonstrowania czyszczenia suchym lodem, ponieważ, jak wyjaśnia McNair, w przeciwieństwie do wielu samochodów kolekcjonerskich, właściciele zwykle je prowadzą. Rzeczywiście, po zdjęciu kół i niektórych paneli podwozia, w tym egzemplarzu widać mnóstwo brudu, który ma zestaw o dużej sile docisku, oznaczony dużym tylnym skrzydłem.

Te brudne obszary są czyszczone granulkami suchego lodu, który usuwa brud przy uderzeniu. Czyni to z mniejszą ilością wilgoci i większą precyzją niż inne techniki czyszczenia, dzięki czemu jest szczególnie przydatny w przypadku ciasnych, skomplikowanych obszarów, takich jak nadkola i zespoły hamulcowe.

Gdy brud zostanie usunięty, czas na szczegóły. W F1 wymaga to wielu rodzajów produktów i technik czyszczących ze względu na różne materiały. Na samych hamulcach McNair skrupulatnie nakłada środek czyszczący do hamulców dzięki wacików bawełnianych i bambusowych szpikulców, a następnie przechodzi na szczoteczki do tuszu do rzęs i cienką wełnę stalową do anodowanych elementów, aby uniknąć ich uszkodzenia. Następnie wszystko zostaje wytarte dzięki metalowego detalera w sprayu.

Po drodze McNair zwraca uwagę na kilka interesujących szczegółów F1, takich jak elektryczne wentylatory we wnękach kół, które wdmuchują powietrze do obudów reflektorów, aby zapobiec ich zaparowaniu.

McNair daje również szybki przegląd kierownicy. To, co wygląda jak manetki zmiany biegów, to tak naprawdę sterowanie klaksonem i światłami drogowymi. A ponieważ kierownica ma mechanizm szybkiego zwalniania w stylu wyścigowym, który uniemożliwia bezpośrednie okablowanie do kolumny kierownicy, funkcje te są aktywowane wiązkami podczerwieni. To są rzeczy, które zauważasz, gdy spędzasz godziny na opracowaniu szczegółów samochodu.

Idź do oryginalnego materiału