BMW nie wynalazło SUV-ów o wysokich osiągach, to było Porsche z oryginalnym Cayenne Turbo. Jednak BMW wprowadziło go do głównego nurtu dzięki oryginalnemu X5 M generacji E70 i od tego czasu każda luksusowa marka ma własną wersję. A jeżeli chcesz posiadać oryginalny X5 M, samochód, który naprawdę zapoczątkował drogę BMW na ścieżce uber-SUV, na której jest obecnie, na stronie Bring a Trailer jest w tej chwili dostępny na sprzedaż samochód z niewiarygodnie niskim przebiegiem.
Od dawna nie widziałem ani choćby nie myślałem o E70 X5 M. Potencjalnie w latach. Zapomniałem, jak dobrze wyglądał i przez cały czas jest. Ten konkretny, z przebiegiem zaledwie 18 000 mil, ubrany w oszałamiający niebieski lakier Monte Carlo, wygląda o wiele lepiej niż jakikolwiek wyczynowy SUV produkowany w tej chwili przez BMW. Jest prosty, ale muskularny, uporządkowany i ma idealne proporcje jak na SUV-a. Obok miszmaszu nieznośnych linii, czyli BMW XM i E70 X5 M, wygląda na to, iż został zaprojektowany przez Gordona Murraya.
Pod maską znajduje się 4,4-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, generujący moc 555 koni mechanicznych i moment obrotowy 550 Nm. To imponująca moc choćby dzisiaj. Jednak w tamtych czasach X5 M był absolutnym potworem SUV-a, z nieprzyzwoitymi poziomami mocy. Był to również pierwszy SUV BMW M i pierwszy samochód M z napędem na wszystkie koła. Nie ma XM ani M3 xDrive bez E70 X5 M. Chodziło, żeby te samochody mogły jeździć, chociaż nie jestem pewien, czy jestem z tego powodu szczególnie zadowolony. Mimo to, jeżeli szukasz bardzo fajnego, bardzo szybkiego SUV-a, ale nie możesz znieść dziwacznych projektów nowoczesnych (nie tylko BMW), to ten samochód może być dla Ciebie.
Jego wnętrze jest urocze, dwukolorowe, szaro-czarne Silverstone i jest to klasycznie proste wnętrze BMW. Dwa urocze okrągłe wskaźniki, proste przyciski na kierownicy i fizyczne sterowanie klimatyzacją. Tak powinno wyglądać wnętrze BMW. Osobiście chciałbym, żeby przyszedł bez iDrive, ale jestem trochę ekstremalny z moją nienawiścią do systemów informacyjno-rozrywkowych. Ma również 20-calowe koła, adaptacyjne zawieszenie i panoramiczny szyberdach.
W chwili pisania tego tekstu do końca aukcji pozostało jeszcze siedem dni, a aktualna oferta wynosi 20 000 USD. Rynek tych SUV-ów nie jest zbyt dobrze zdefiniowany, ponieważ nie są one popularne wśród kolekcjonerów, więc nie jest jasne, dokąd pójdzie cena. Jednak może to być fajna codzienna suszarka dla wszystkich entuzjasty BMW, który potrzebuje czegoś z praktycznością dla całej rodziny, ale także osiągów samochodu M, bez krzykliwego wyglądu nowoczesnych SUV-ów M.
[Source: Bring a Trailer]