Czy ogniwa wodorowe Toyoty napędzą ciężarówki? Nowy system wydajny także w transporcie.

3 tygodni temu

Toyota zaprezentowała trzecią generację wodorowych ogniw paliwowych podczas targów H2 & FC EXPO w Tokio. Bardziej wydajny i niezawodny system znajdzie zastosowanie w samochodach osobowych, dostawczych i ciężarowych, w transporcie kolejowym i morskim, a także w stacjonarnych generatorach prądu.

Nowy system wodorowy Toyoty

Nie od dziś wiadomo, iż Toyota sporo uwagi przykłada dziedzinie technologii wodorowych w motoryzacji. W 2014 roku zadebiutował model Mirai, a do tej pory sprzedano 28 tys. egzemplarzy tego auta, które jest oferowane na 30 rynkach. Toyota stale rozszerza zastosowanie modułów wodorowych, które od 2019 roku trafiły do ponad 100 klientów na całym świecie i są wykorzystywane w samochodach ciężarowych, autobusach, w kolejnictwie i jako stacjonarne generatory prądu.

Trzecia generacja ogniw paliwowych została zaprojektowana z myślą o spełnieniu wysokich wymagań sektora transportowego. Prognozowana niezawodność jest dwukrotnie lepsza niż w obecnym systemie, a nowy system jest bardziej oszczędny, co przekłada się na o 20% większy zasięg. Innowacyjny projekt ogniw paliwowych i dopracowane procesy produkcyjne przełożą się na obniżkę kosztów tej technologii.

Trzecia generacja ogniw paliwowych Toyoty będzie miała wszechstronne zastosowanie, w tym w samochodach osobowych, ciężarowych, stacjonarnych generatorach prądu, na kolei i w transporcie morskim. System trafi na rynki w Japonii, Europie, Ameryce Północnej i Chinach po 2026 roku.

Idź do oryginalnego materiału