Czy aktualizacja systemu DSG jest tego warta?

2 lat temu
Zastrzeżenie

Możemy otrzymać prowizję, gdy użyjesz jednego z naszych kuponów/linków, aby dokonać zakupu.

Czy aktualizacja systemu DSG jest tego warta? Zastanawiałem się nad tym jeszcze zanim kupiłem swój pierwszy samochód z DSG. Skrzynie biegów DSG już teraz zmieniają biegi szybko, a jazda sprawia przyjemność. Przyzwyczajenie się do tego zajmuje trochę czasu, jeżeli jeździsz z manualną skrzynią biegów odkąd zacząłeś jeździć.

Więc kupiłem swój pierwszy samochód DSG, kiedy kupiłem Golfa 6R z 2011 roku. Jeździłem nim przez prawie 2 lata, zanim zacząłem szukać usprawnień. choćby nie próbowałem systemu stage 1, po prostu przeszedłem od razu do REVO stage 2. Tutaj zauważyłem, iż skrzynia DSG zaczęła zachowywać się inaczej.

Więc co się dzieje podczas uruchamiania aktualizacji systemu silnika na fabrycznym tuningu DSG.

Skrzynia biegów DQ250, która jest używana w większości modeli Golfa 5 aż do modeli Golfa 7, poradzi sobie z większością mocy, jaką można na nią rzucić. Na niektórych poziomach musisz spojrzeć na ulepszenia sprzęgła, ale dotyczy to tylko wyższych poziomów mocy.

Problem z uruchomieniem zaktualizowanego systemu silnika z fabrycznymi melodiami DSG polega na tym, iż skrzynia biegów i silnik nie są zsynchronizowane. Przynajmniej takie jest moje doświadczenie z brakiem ulepszonego DSG Tune. W trybie Sport skrzynia zachowuje się dobrze, choćby w trybie ręcznym jest super. Tam, gdzie zauważysz różnicę, jest tryb jazdy. W tym miejscu „niedopasowanie” doprowadzi cię do szaleństwa.

To prawie tak, jakby samochód ścigał się, aby wrzucić 6 bieg. To jest bardzo irytujące. Prawie właśnie ruszyłeś, a samochód jest już na 6. biegu. Może się zdarzyć, iż jedziesz na 6. biegu, a obroty są tak niskie, iż słychać stukanie silnika. jeżeli wybierzesz ręczną skrzynię biegów i będziesz na 6. biegu, a obroty są niskie o 2, silnik zacznie stukać, ponieważ obciążenie jest zbyt duże dla silnika. Co zrobisz, zmniejszysz bieg, aby zwiększyć obroty.

Skrzynia DSG tego nie zrobi, będzie trzymał 6 bieg, bo myśli, iż jest dobrze. Na standardowym silniku osiągasz określoną moc przy określonych obrotach. Sterownik silnika oblicza wytwarzaną moc i decyduje kiedy zmienić biegi. Ponieważ moc poprzez obroty jest w różnych punktach, skrzynia biegów będzie zachowywać się inaczej. W tym miejscu skrzynia biegów traci dobrze zestrojoną synchronizację z silnikiem.

Co więc daje aktualizacja DSG?

Większość ulepszonych utworów DSG to nie tylko tunery zmieniające niektóre wartości w kodzie DSG, ale także wdrożone nowe strategie. To, co robią, to zmiana sposobu zmiany biegów. Zamiast patrzeć głównie na poziomy mocy przy obrotach, które robisz, skupiają się bardziej na punktach RPM. Silnik nie zejdzie poniżej pewnego zakresu obrotów na określonym biegu, jeżeli okaże się, iż silnik będzie pracował w tym momencie.

Skrzynia biegów będzie zachowywać się bardziej jak ręczna skrzynia biegów, ale z szybką zmianą biegów skrzyni DSG. Pomyślisz, jak bardzo będzie się różnić od przesunięcia. Uruchomienie ulepszonej melodii całkowicie zmieni samochód. Zadasz sobie pytanie, dlaczego producent nie zrobił takiej melodii z fabryki? Oprogramowanie DSG całkowicie odmieni Twój samochód. Sprawi, iż jazda samochodem znów będzie przyjemna.

Czy warto uruchamiać zaktualizowane oprogramowanie DSG z fabrycznym oprogramowaniem ECU?

Nie wydaje mi się żeby opłacało się zmieniać oprogramowanie DSG jeżeli masz standardowe ustawienie w ECU. Oprogramowanie DSG jest drogie i robiąc upgrade bez strojenia silnika nic nie zyskasz. W seryjnym samochodzie DSG i silnik są zsynchronizowane i dobrze ze sobą współpracują.

Czym więc różni się zaktualizowane oprogramowanie DSG.

Aby dać ci wyobrażenie o tym, czym różni się uruchamianie zaktualizowanego systemu DSG, oto lista różnic aktualizujących Golfa 6R do strojenia REVO DSG stage 1:

Tryb sportowy

Udoskonalono mapowanie zmiany biegu na wyższy/dolny Limit biegu na wyższy został podniesiony do 7000 obr./min Zaprojektowany z myślą o osiągach Lepsze czasy zmiany biegów Wskaźnik zmiany biegu (wyświetlacz biegu jest włączony – jeżeli dotyczy)

Kontrola uruchamiania

Włączona funkcja Launch Control Uruchomienie ustawione na 3200 obr./min dla pojazdów FWD Uruchomienie ustawione na 4000 obr./min dla pojazdów AWD Punkty zmiany biegów w trybie kontroli startu zostały zwiększone do 7000 obr./min, co pomaga zoptymalizować pełny potencjał silnika

Tryb jazdy

Płynniejsza zmiana biegów Lepsza reakcja Maksymalne zwiększenie punktu zmiany biegów Zmiana biegów oparta na obciążeniu i położeniu przepustnicy, a nie na zadanych punktach

Tryb ręczny

Automatyczna zmiana biegów jest wyłączona Funkcja kick-down wyłączona Pełna kontrola dla kierowcy Pełny potencjał osiągów Twojego pojazdu

Cechy

Zwiększony limit momentu obrotowego Wszystkie limity mieszczą się w granicach tolerancji bezpieczeństwa Poprawia zdolność jazdy Pozwala w pełni wykorzystać potencjał systemu Revo Performance

Więc jakie jest najlepsze zastosowanie strojenia DSG?

Możesz użyć dowolnej renomowanej marki, po prostu odrób swoją pracę domową przed zrobieniem systemu DSG. Znajdź renomowaną markę i idź z nimi. Renomowana marka może być nieco droższa, ale raczej z nimi. Ostatnią rzeczą, którą chcesz zrobić, to wybrać najtańszą melodię, jaką możesz znaleźć, a następnie wysadzić skrzynię biegów DSG. Przekładnie DSG nie są tanie w wymianie. Znienawidzisz siebie, jeżeli wysadzisz przekładnię DSG z powodu taniej melodii.

Więc kto ma renomowane DSG Tunes?

Oto kilka melodii, na które się natknąłem, to może nie wszystkie renomowane melodie, ale nie możesz się pomylić z tymi:

Więc jaką melodię DSG chcę uzyskać dla mojego Golfa 6R z 2011 roku?

Ponieważ prowadzę melodię REVO Stage 2 na moim Golfie 6R, chciałbym uruchomić melodię REVO Stage 1 dla mojego DSG. Proszę, pomóż mi zdobyć melodię, wtedy zrobię pełną recenzję melodii. jeżeli chcesz pomóc, możesz to zrobić poniżej:

© 2023 CH Szalone pomysły. Dumnie wspierane przez Sydney

Idź do oryginalnego materiału