Cztery nowe samochody elektryczne marki VW – planowany debiut rynkowy od 25 000 euro

4 godzin temu
VW prezentuje cztery nowe modele elektryczne trzech marek koncernu na targach IAA Mobility. Oczekuje się, iż zrobią wrażenie, zwłaszcza biorąc pod uwagę ich cenę. Tańsze modele, mniej eksperymentów projektowych, bardziej znane nazwy modeli: przed rozpoczęciem targów motoryzacyjnych IAA Mobility, Grupa VW demonstruje, jak zamierza z powodzeniem wejść w segment samochodów elektrycznych klasy podstawowej w przyszłym roku. Dwa dni przed oficjalnym rozpoczęciem wystawy producent zaprezentował na swoim stoisku cztery nowe modele elektryczne marek VW, Škoda i Cupra, które mają wejść na rynek w przyszłym roku, w tym ID. Polo, którego ceny mają zaczynać się od nieco poniżej 25 000 euro. Według oświadczenia z pokazu przedpremierowego na stoisku, prezes Oliver Blume mówił o „wyraźnym skupieniu się na e-mobilności”.
Premiera pod folią kamuflażową

Cztery nowe modele elektryczne będą prezentowane na targach, zarówno w wersji lekko zakamuflowanej, jak i koncepcyjnej. Oficjalna światowa premiera ID. Polo zaplanowana jest dopiero na maj przyszłego roku, a sprzedaż rozpocznie się jesienią 2026 roku. Wszystkie cztery siostrzane modele będą produkowane w Hiszpanii ze względu na koszty. Jeszcze bardziej przystępny cenowo model o roboczej nazwie ID. Every1, w cenie około 20 000 euro, ma pojawić się w 2027 roku. Będzie on następcą subkompaktu VW Up, którego produkcja została zakończona w 2023 roku. Będzie on produkowany w Portugalii.

Sprzedaż samochodów elektrycznych rośnie

VW zamierza zwiększyć sprzedaż swoich modeli elektrycznych dzięki nowym modelom w niższym segmencie cenowym. Firma potrzebuje dużego udziału pojazdów elektrycznych, aby spełnić bardziej rygorystyczne unijne cele dotyczące emisji CO2 dla flot. W przeciwnym razie grożą jej wysokie grzywny.

W pierwszej połowie roku udział pojazdów elektrycznych w całej Grupie wyniósł jedenaście procent. W porównaniu z rokiem poprzednim VW zwiększył dostawy pojazdów zasilanych akumulatorami o 47 procent, a w Europie o prawie 90 procent. Według firmy, Grupa VW jest zdecydowanym liderem rynku pojazdów elektrycznych w Europie, z 28-procentowym udziałem w rynku. Na całym świecie Grupa sprzedała prawie 466 000 pojazdów elektrycznych od stycznia do lipca, co daje łącznie 4,41 miliona dostaw.

GTI z 266 końmi elektrycznymi

Prezentowany w tej chwili ID. Polo to wersja produkcyjna koncepcyjnego modelu ID.2all, zaprezentowanego dwa i pół roku temu. Jego długość, wynosząca 4,05 metra, jest niemal identyczna z długością Polo z silnikiem spalinowym, a firma przyjrzała się również bliżej konstrukcji silnika spalinowego niż w poprzednich modelach ID. VW obiecuje zasięg elektryczny do 450 kilometrów i moc 226 KM w sportowej wersji GTI. Wersja podstawowa, wyceniona na 25 000 euro, będzie jednak wyposażona w mniejszy akumulator i krótszy zasięg.

Nazwy zamiast numerów

Wraz z nowymi modelami, marka VW żegna się również z dotychczasowymi numerami w nazwach swoich samochodów elektrycznych. Zamiast ID.3, 4 lub 5, modele z silnikami spalinowymi będą nazywane tak samo jak dotychczas, począwszy od ID.Polo i ID.Cross, jako elektrycznej wersji T-Crossa z silnikiem spalinowym. Oznacza to, iż samochody „w końcu odzyskały swoje nazwy” – powiedział szef marki, Thomas Schäfer.

Idź do oryginalnego materiału