Czerwony pokój, czarna owca w Ultimate Dubs

1 rok temu

Od czasu do czasu kręcę samochód nie dlatego, iż jest imponujący technicznie, ale dlatego, iż jest po prostu zajebiście fajny.

Zeemax Porsche 911 Dana Birkinshawa jest dokładnie taki. Do tego stopnia, iż ​​na pewno przekroczyłem barierę dźwięku, biegnąc za nim po halach Ultimate Dubs 2023, pospiesznie dostosowując ustawienia aparatu w ruchu.

Kiedy po raz pierwszy zobaczyłem to podczas wieczoru przygotowawczego, było to „tylko” całkowicie czarne 911 z dużymi biodrami i jeszcze większym charakterem. Udało mi się zrobić kilka zdjęć, zanim wjechał do następnej hali, i postanowiłem zaoszczędzić więcej na sam pokaz w niedzielę.

Flachbau lub „płaski nos” oznaczają, iż ten egzemplarz z 1977 roku jest czymś więcej niż tylko „kolejną 911′, jeżeli w ogóle istnieje w dzisiejszych czasach. Dodaj do tego „leniwe” wyskakujące światła LED, dzielone felgi ETA Beta 18 × 10,5 cala i 18 × 12 cali obite gumą Nankang NS2R i odsłonięte progi, a zagrożenie, jakie emanuje z tego samochodu, jest biblijne.

Postawa z pewnością pomaga, z 911 upuszczoną na coilovers Bilstein i wzmocnionych drążkach skrętnych.

Nawet wnętrze ma poważny ton. Nie tylko jest cały czarny, ale zawiera kilka dyskretnych opcji, takich jak kierownica Momo MOD7, zupełnie nowe dywaniki i mała czarno-biała gałka zmiany biegów. Nie możemy też zapomnieć o klasycznych fotelach Porsche typu „nagrobek”.

Lata 70. były dziwną erą dla projektowania samochodów i wydaje mi się, iż jest to lepiej reprezentowane w Porsche z poprawną modyfikacją epoki niż w jakimkolwiek innym samochodzie. W końcu „G-body” 911 to samochód, którego zaokrąglona podstawa wywodzi się z wczesnych lat 60.

Domy tuningowe, takie jak Zeemax, były zdeterminowane, aby wziąć istniejące modele i sprawić, by wyglądały, jakby pochodziły z przyszłości. Wystarczy spojrzeć na kontrast między lusterkami bocznymi Zeemax a spojlerem Porsche typu ducktail. Lustra wyglądają jak narzędzie, którego użyłbyś do wycięcia spojlera z powalonego drzewa.

Jednak gigantyczne koła i części Zeemax (lub ich brak) nie są najbardziej przyciągającą uwagę częścią Porsche Dana.

Nie, to byłaby masa jaskrawobiałych bazgrołów praktycznie zeskakujących z błyszczącej czarnej farby Porsche. Część mnie chciała, aby za szkicami kryła się głęboka symbolika, ale wolę faktyczny powód ich istnienia.

Dan przechowywał Zeemaxa w jednostce swojego kolegi, podczas gdy wykonywał pewne prace i przygotowywał elementy do następnego etapu budowy samochodu. Był to w pełni przerobiony samochód Zeemax, gdy kupił go Dan: blokowe boczne progi, wątpliwie pasujące koła i dwupoziomowe tylne skrzydło w zestawie.

Niestety dach jednostki zaczął przeciekać, a tylna część 911 była narażona na działanie znacznej ilości zanieczyszczonej wody przez dłuższy czas. Stara farba i ciągły strumień brudnej wody po prostu doprowadziły do ​​​​powstania pęcherzy farby na zestawie, tuż przed Ultimate Dubs.

Rozwiązanie? Chwyć biały marker i udaj się do miasta w noc przed koncertem. Dlaczego nie? W końcu panel wymaga naprawy i pomalowania, więc kilka doodli już nie zaszkodzi.

O ile mógłbym zagłębić się w temat wyścigowego silnika skrzyni korbowej z magnezem 2,7 l, wydechu ze stali nierdzewnej i osłon silnika kęsów, nie zrobię tego. Przynajmniej jeszcze nie…

Dan ma przed sobą długą drogę do przebycia z tą wersją, a po nakreśleniu swojej listy rzeczy do zrobienia jestem pewien, iż zrobię odpowiednią funkcję w 911, kiedy będzie już gotowa.

Zostawię Was z prostą myślą: gdyby to było „kolejne” ładnie zmodyfikowane Porsche 911, być może choćby tego dnia bym tego nie zauważył. Czasami traktuj sprawy mniej poważnie i baw się dobrze. Możesz po prostu cieszyć się wynikami.

Mario Christou
Instagram: mcwpn

Historie związane z Porsche w Speedhunters

Idź do oryginalnego materiału