
Nowy Citroen C5 X oferuje wysokość SUV-a, wydłużony tył kombi i elegancję limuzyny. Francuzi chcą nim zawojować segment D.
Zamiast klasycznego następcy C5, Francuzi postawili na crossovera, który jest efektem połączenia SUV-a, kombi i sedana
Ta dość osobliwa stylistyka nadwozia z projektem reflektorów LED i przetłoczniami karoserii nawiązuje do koncepcyjnego modelu CXperience z 2016 roku. Z pewnością będzie odwracała głowy przechodniów na ulicy.
Citroen C5 X – wymiary
Mierzący 4805 mm długości, 1865 mm szerokości i 1485 mm wysokości nowy Citroen C5 X jest kilka większy od Volkswagena Passata kombi. Pojazd powstał na platformie Peugeota 508 i DS9. Oferuje 545 l przestrzeni bagażowej, która po rozłożeniu tylnych foteli zwiększa się do 1640 l i charakteryzuje się płaską podłogą. Rozstaw osi wynosi 2785, co z kolei przekłada się wygodę pasażerów siedzących z tyłu.
Wnętrze oferuje wszystkie technologiczne nowości z oferty Citroena
Cyfrowe wskaźniki sąsiadują z 12-calowym ekranem dotykowym multimediów i dużym wyświetlaczem HUD z pełnokolorową, wielkoformatową projekcją na przednią szybę. Jednocześnie Francuzi nie pozbawili kierowcy możliwości obsługi niektórych funkcji pojazdu (m.in. ustawienia klimatyzacji) przy pomocy fizycznych przycisków. W kabinie znalazły się miękkie komfortowe fotele, producent zadbał również o wysoką jakość materiałów na pokładzie.
Lista aktywnych systemów bezpieczeństwa jest długa i obejmuje m.in. system półautonomicznej jazdy podczas poruszania się autostradą, funkcję martwego pola, czy system ostrzegający o ruchu poprzecznym z kamerą 360 stopni.
Citroen C5 X – co pod maską?
Oferta silnikowa nie została oficjalnie przedstawiona. Wiadomo jednak, iż Citroen C5 X będzie dostępny z silnikami benzynowymi z gamy Citroena (Puretech 130 i 180), ale priorytetową propozycją będzie hybryda typu plug-in o mocy 225 KM. Na prądzie wersja PHEV rozpędzi się do 135 km/h i pokona 50 km.
Nowością jest opatentowane przez Citroena zawieszenie – Citroen Advanced Comfort
To rozwiązanie wykorzystuje progresywne poduszki hydrauliczne, które zapewniają płynną jazdę choćby na wyboistej nawierzchni, czy progach zwalniających. W wariancie hybrydowym zawieszenie będzie jeszcze bardziej zaawansowane, dzięki dodatkowym trzem trybom pracy.
Citroen C5 X wejdzie do europejskiej sprzedaży w drugiej połowie roku. Miejscem produkcji auta będą Chiny, a dokładnie Chengdu.
Zjecie: motor1.com