Citroen C5 X – crossover o nietypowej stylistyce

profiauto.pl 3 lat temu

Nowy Citroen C5 X oferuje wysokość SUV-a, wydłużony tył kombi i elegancję limuzyny. Francuzi chcą nim zawojować segment D.

Zamiast klasycznego następcy C5, Francuzi postawili na crossovera, który jest efektem połączenia SUV-a, kombi i sedana

Ta dość osobliwa stylistyka nadwozia z projektem reflektorów LED i przetłoczniami karoserii nawiązuje do koncepcyjnego modelu CXperience z 2016 roku. Z pewnością będzie odwracała głowy przechodniów na ulicy.

Citroen C5 X – wymiary

Mierzący 4805 mm długości, 1865 mm szerokości i 1485 mm wysokości nowy Citroen C5 X jest kilka większy od Volkswagena Passata kombi. Pojazd powstał na platformie Peugeota 508 i DS9. Oferuje 545 l przestrzeni bagażowej, która po rozłożeniu tylnych foteli zwiększa się do 1640 l i charakteryzuje się płaską podłogą. Rozstaw osi wynosi 2785, co z kolei przekłada się wygodę pasażerów siedzących z tyłu.

Wnętrze oferuje wszystkie technologiczne nowości z oferty Citroena

Cyfrowe wskaźniki sąsiadują z 12-calowym ekranem dotykowym multimediów i dużym wyświetlaczem HUD z pełnokolorową, wielkoformatową projekcją na przednią szybę. Jednocześnie Francuzi nie pozbawili kierowcy możliwości obsługi niektórych funkcji pojazdu (m.in. ustawienia klimatyzacji) przy pomocy fizycznych przycisków. W kabinie znalazły się miękkie komfortowe fotele, producent zadbał również o wysoką jakość materiałów na pokładzie.

Lista aktywnych systemów bezpieczeństwa jest długa i obejmuje m.in. system półautonomicznej jazdy podczas poruszania się autostradą, funkcję martwego pola, czy system ostrzegający o ruchu poprzecznym z kamerą 360 stopni.

Citroen C5 X – co pod maską?

Oferta silnikowa nie została oficjalnie przedstawiona. Wiadomo jednak, iż Citroen C5 X będzie dostępny z silnikami benzynowymi z gamy Citroena (Puretech 130 i 180), ale priorytetową propozycją będzie hybryda typu plug-in o mocy 225 KM. Na prądzie wersja PHEV rozpędzi się do 135 km/h i pokona 50 km.

Nowością jest opatentowane przez Citroena zawieszenie – Citroen Advanced Comfort

To rozwiązanie wykorzystuje progresywne poduszki hydrauliczne, które zapewniają płynną jazdę choćby na wyboistej nawierzchni, czy progach zwalniających. W wariancie hybrydowym zawieszenie będzie jeszcze bardziej zaawansowane, dzięki dodatkowym trzem trybom pracy.

Citroen C5 X wejdzie do europejskiej sprzedaży w drugiej połowie roku. Miejscem produkcji auta będą Chiny, a dokładnie Chengdu.

Zjecie: motor1.com

Idź do oryginalnego materiału