CEVA Logistics i BMW Group France rozpoczęły we wrześniu pilotażowy program dostaw nowych samochodów marki BMW i MINI z wykorzystaniem w pełni elektrycznego autotransportera.
Elektryczny autotransporter: testy w dystrybucji pojazdów
Specjalnie zaprojektowany i przystosowany do przewozu samochodów elektryczny autotransporter, jest jednym z pierwszych wykorzystywanych w Europie, a jednocześnie pierwszym tego typu pojazdem we flocie CEVA Logistics. Baterie ładowane są podczas przejazdów, w miarę potrzeb, lub w trakcie wieczornych postojów po powrocie na teren Marly-la-Ville, gdzie zainstalowano dedykowaną stację ładowania.
Celem programu pilotażowego jest ocena efektywności i zasięgu tras dystrybucyjnych na obszarach miejskich i podmiejskich, przy realizacji dostaw na dystansie 270 km dziennie i łącznie 30 000 km w trakcie trwania całego projektu. Program będzie realizowany do końca pierwszego kwartału 2025 roku, a następnie zostanie przeprowadzona jego ocena. Wyniki testów, oparte o dane telematyczne i szczegółowe analizy, będą miały decydujące znaczenie dla kontynuacji. Celem, jaki sobie stawia BMW Group France, jest wdrożenie tego rozwiązania na większą skalę, przy współpracy z CEVA Logistics.
– Redukcja śladu węglowego z naszej działalności ma najważniejsze znaczenie dla realizacji naszej strategii CSR we Francji, zwłaszcza w przypadku dystrybucji nowych pojazdów. Dlatego jesteśmy dumni, iż możemy współpracować z CEVA Logistics, aby przyspieszyć dekarbonizację naszej logistyki i utrzymać wiodącą pozycję w zakresie integrowania zrównoważonego rozwoju w operacjach. – mówi Vincent Salimon, CEO BMW Group France
CEVA i strategia z samochodami zeroemisyjnymi
Realizowany we Francji projekt pilotażowy wpisuje się w strategię firmy logistycznej, ukierunkowaną na inwestycje w pojazdy niskoemisyjne, wykorzystywane w operacjach lądowych oraz oferowanie klientom bardziej zrównoważonych rozwiązań transportowych. CEVA Logistics ma już ponad 450 elektrycznych samochodów ciężarowych, wykorzystywanych w operacjach w Europie. Firma planuje do końca 2025 roku zwiększyć liczbę pojazdów niskoemisyjnych do 1450, co stanowić będzie dwie trzecie jej floty.