Chińskie SUV-y zakręciły Polakom w głowie. Bestseller MG za 109 900 zł robi furorę

3 godzin temu

Samochody osobowe z Chin biją rekordy popularności w Polsce. W lipcu ich udział przekroczył wyraźne 8 proc. Nie ma się jednak czemu dziwić, bo chińskie SUV-y kuszą cenami i bogatym wyposażeniem. Najczęściej wybierany MG HS jest teraz przeceniony na 109 900 zł.

Chińskie marki śrubują swoje rekordy

Lipiec był bardzo dobrym miesiącem dla dealerów samochodowych w Polsce. Rekordowy popyt miały chińskie marki, których udział (według danych Samaru) wyniósł po raz pierwszy w historii 8,2 proc. Przełożyło się to na 4 139 rejestracji. To o 379,61 proc. więcej niż w lipcu 2024 roku (wówczas 863 szt.).

MG ZS. // fot. materiały prasowe

Najpopularniejszą chińską marką lipca było MG. Brand koncernu SAIC zebrał 1 358 rejestracji, czyli ponad 2 razy więcej (+105,14 proc.) niż rok temu. Świetnie radziły sobie też marki grupy Chery, czyli Omoda (699 szt.) i Jaecoo (481 szt.). Warto przypomnieć, iż w lipcu 2024 r. Omoda dopiero zaczynała walkę o klientów, a Jaecoo przez cały czas czekało na wprowadzenie.

Omoda 5. // fot. Igor Szmidt

Lipiec był bardzo udany dla marki BYD (621 szt.), która znalazła się na chińskim podium w Polsce. Ponad pół tysiąca aut w zeszłym miesiącu sprzedał też BAIC (573 szt.). Warte odnotowania w lipcu były też trzycyfrowe wyniki Leapmotor (188 szt.) i Forthing (105 szt.). Przybyło też 30 rejestracji nowych marek, takich jak Chery oraz 24 szt. Geely.

Jaecoo 7. // fot. materiały prasowe

SUV-y napędzają klientów

W poprzednim miesiącu po chińskie auta sięgali zwłaszcza klienci indywidualni. Z danych PZPM wynika, iż w Top 20 tej grupy klientów były aż 4 marki: MG (5. miejsce, 869 szt.), BAIC (9. miejsce 398 szt.), Omoda (14. miejsce, 330 szt.) i BYD (19. miejsce, 231 szt.). Osoby fizyczne u chińskich dealerów najczęściej wybierały SUV-y. Hitami lipca dla klientów indywidualnych były MG ZS (424 szt.), MG HS (340 szt.) oraz Omoda 5 (291 szt.).

MG HS. // fot. materiały prasowe

Po 7 miesiącach chińskim bestsellerem w Polsce jest MG HS, który odnotował 3 414 rejestracji. Z tego klienci indywidualni odpowiedzialni byli za 2 319 z nich. Pomogła w tym zwłaszcza przecena podstawowej wersji na 109 900 zł. Wśród osób fizycznych alternatywami są też SUV-y, bo chodzi o MG ZS (2 103 szt.) i Omodę 5 (2 021 szt.).

BYD Seal U DM-i. // fot. materiały prasowe

Wśród marek lideruje oczywiście MG (7 643 szt. – suma rejestracji indywidualnych i firmowych). Wiceliderem jest Omoda (3 896 szt.), a podium uzupełnia bratnie Jaecoo (3 044 szt.). Imponujące wyglądają też już liczby BAIC-a (2 697 szt.) oraz BYD (2 247 szt.). Leapmotor przebił już barierę pół tysiąca rejestracji (578 szt.), a Forthing (447 szt.) także jest tego blisko.

BAIC 5 / Beijing 5. // fot. materiały promocyjne
Idź do oryginalnego materiału