Chińskie auta podatne na kradzieże. BYD i Chery poprawiają zabezpieczenia

2 godzin temu

Chińscy producenci znaleźli się pod ostrzałem brytyjskich firm ubezpieczeniowych. Powód? Ich samochody są bardziej narażone na kradzieże niż modele zachodnich wytwórców. Dwa koncerny z Chin już jednak zareagowały na krytykę i poprawiły zabezpieczenia.

Wielka Brytania od lat walczy z plagą złodziei samochodów. Podczas gdy w Chinach kradzieże aut to margines – dzięki surowym kontroli i nadzorowi – na Wyspach problem urósł do rangi społecznej.

Statystyki mówią same za siebie. W Anglii i Walii średnio w ciągu 1 godziny zgłaszanych jest 11 kradzieży aut. Od marca poprzedniego roku do marcu 2025 roku liczba zgłoszeń wyniosła aż 102 000 – informuje „The Guardian”.

https://magazynauto.pl/porady/ochrona-auta-przed-kradzieza-takie-zabezpieczenia-mozna-zamontowac-w-salonie-spokoj-od-zlodziei-i-brak-obaw-o-utrate-gwarancji,aid,4534

Ubezpieczyciele wymogli zmiany

Jak informują brytyjskie media, to właśnie ubezpieczyciele wymusili na chińskich markach modyfikacje w krytycznych punktach. Testy wykazały bowiem zbyt duże ryzyko kradzieży pojazdów bez dodatkowych zabezpieczeń.

W efekcie wprowadzono takie rozwiązania, jak dodatkowe warstwy stali wokół zamków, osłony chroniące mechanizmy wewnętrzne drzwi czy systemy elektroniczne wykrywające próby włamania.

Chery wprowadziło zmiany w zabezpieczeniu swoich europejskich samochodów. fot. Chery

„W Chinach przestępczość samochodowa nie stanowi takiego wyzwania jak w Europie, dlatego immobilisery czy wykrywanie włamań do samochodów nie są priorytetem. W Wielkiej Brytanii to absolutna konieczność, a chińskie marki okazują się niezwykle szybkie i elastyczne we wprowadzaniu usprawnień” – mówi Ben Townsend, szef działu motoryzacyjnego w Thatcham Research.

Chery, które w tym roku uruchomiło sprzedaż Omody i Jaecoo, wprowadziło na brytyjski rynek już około 20 000 samochodów. „Proste, ale najważniejsze adaptacje – jak śruby zabezpieczające koła – nie tylko spełniają lokalne wymogi, ale zwiększają też pewność i zaufanie klientów” – mówi Oli Lowe, szef działu produktowego Chery UK.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/sprzedaz-nowych-aut-w-europie-po-osmiu-miesiacach-2025-roku,aid,5581

BYD poprawił zabezpieczenia

Również BYD, który w ciągu dwóch lat sprzedaży w Wielkiej Brytanii wyprzedził Teslę, podjął odpowiednie kroki, aby poprawić zabezpieczenie swoich samochodów przed kradzieżą.

„Poświęciliśmy znaczące zasoby na poprawę systemów antykradzieżowych w naszych autach. Wdrożyliśmy zaawansowane blokady, a także modyfikacje w strukturach komponentów, by dostosować się do brytyjskich oczekiwań” – mówi rzecznik tej chińskiej marki.

BYD również wsłuchał się w głosy brytyjskich ubezpieczycieli. fot. BYD

W Wielkiej Brytanii najczęściej kradzionym samochodem w zeszłym roku okazał się Ford Fiesta. Właścicieli bez ich zgody zmieniło bowiem 4000 samochodów. Ale chińskie auta w tej chwili coraz częściej padają łupem złodziei. Po prostu łatwo je ukraść.

Podobne wyzwania stały przed Japończykami i Koreańczykami, gdy wchodzili na brytyjski rynek. Wymogi są niezwykle rygorystyczne i nie ma tu miejsca na kompromisy” – dodaje przedstawiciel International Motors, importera samochodów marek Xpeng i GWM.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/statystyki-kradziezy-samochodow-w-polsce-w-pierwszym-polroczu-2025-roku,aid,5437

Błyskawiczna lekcja dla branży

Chińskie fabryki, pracujące sześć dni w tygodniu i zatrudniające personel za znacznie niższe stawki niż w Europie, potrafią w mgnieniu oka wdrożyć poprawki. To pokazuje, iż elastyczność i tempo reakcji mogą być przewagą konkurencyjną, choćby w obszarze tak wymagającym jak zabezpieczenie pojazdów.

Na tym etapie jedno jest pewne: jeżeli chińskie auta mają podbijać europejskie ulice, muszą być tak samo trudne do ukradzenia jak lokalne modele. Brytyjski rynek właśnie wymusił na nich przyspieszony kurs tworzenia zabezpieczeń.

Idź do oryginalnego materiału