
Chińscy producenci znaleźli się pod ostrzałem brytyjskich firm ubezpieczeniowych. Powód? Ich samochody są bardziej narażone na kradzieże niż modele zachodnich wytwórców. Dwa koncerny z Chin już jednak zareagowały na krytykę i poprawiły zabezpieczenia.
Wielka Brytania od lat walczy z plagą złodziei samochodów. Podczas gdy w Chinach kradzieże aut to margines – dzięki surowym kontroli i nadzorowi – na Wyspach problem urósł do rangi społecznej.
Statystyki mówią same za siebie. W Anglii i Walii średnio w ciągu 1 godziny zgłaszanych jest 11 kradzieży aut. Od marca poprzedniego roku do marcu 2025 roku liczba zgłoszeń wyniosła aż 102 000 – informuje „The Guardian”.
https://magazynauto.pl/porady/ochrona-auta-przed-kradzieza-takie-zabezpieczenia-mozna-zamontowac-w-salonie-spokoj-od-zlodziei-i-brak-obaw-o-utrate-gwarancji,aid,4534Ubezpieczyciele wymogli zmiany
Jak informują brytyjskie media, to właśnie ubezpieczyciele wymusili na chińskich markach modyfikacje w krytycznych punktach. Testy wykazały bowiem zbyt duże ryzyko kradzieży pojazdów bez dodatkowych zabezpieczeń.
W efekcie wprowadzono takie rozwiązania, jak dodatkowe warstwy stali wokół zamków, osłony chroniące mechanizmy wewnętrzne drzwi czy systemy elektroniczne wykrywające próby włamania.

„W Chinach przestępczość samochodowa nie stanowi takiego wyzwania jak w Europie, dlatego immobilisery czy wykrywanie włamań do samochodów nie są priorytetem. W Wielkiej Brytanii to absolutna konieczność, a chińskie marki okazują się niezwykle szybkie i elastyczne we wprowadzaniu usprawnień” – mówi Ben Townsend, szef działu motoryzacyjnego w Thatcham Research.
Chery, które w tym roku uruchomiło sprzedaż Omody i Jaecoo, wprowadziło na brytyjski rynek już około 20 000 samochodów. „Proste, ale najważniejsze adaptacje – jak śruby zabezpieczające koła – nie tylko spełniają lokalne wymogi, ale zwiększają też pewność i zaufanie klientów” – mówi Oli Lowe, szef działu produktowego Chery UK.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/sprzedaz-nowych-aut-w-europie-po-osmiu-miesiacach-2025-roku,aid,5581BYD poprawił zabezpieczenia
Również BYD, który w ciągu dwóch lat sprzedaży w Wielkiej Brytanii wyprzedził Teslę, podjął odpowiednie kroki, aby poprawić zabezpieczenie swoich samochodów przed kradzieżą.
„Poświęciliśmy znaczące zasoby na poprawę systemów antykradzieżowych w naszych autach. Wdrożyliśmy zaawansowane blokady, a także modyfikacje w strukturach komponentów, by dostosować się do brytyjskich oczekiwań” – mówi rzecznik tej chińskiej marki.

W Wielkiej Brytanii najczęściej kradzionym samochodem w zeszłym roku okazał się Ford Fiesta. Właścicieli bez ich zgody zmieniło bowiem 4000 samochodów. Ale chińskie auta w tej chwili coraz częściej padają łupem złodziei. Po prostu łatwo je ukraść.
„Podobne wyzwania stały przed Japończykami i Koreańczykami, gdy wchodzili na brytyjski rynek. Wymogi są niezwykle rygorystyczne i nie ma tu miejsca na kompromisy” – dodaje przedstawiciel International Motors, importera samochodów marek Xpeng i GWM.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/statystyki-kradziezy-samochodow-w-polsce-w-pierwszym-polroczu-2025-roku,aid,5437Błyskawiczna lekcja dla branży
Chińskie fabryki, pracujące sześć dni w tygodniu i zatrudniające personel za znacznie niższe stawki niż w Europie, potrafią w mgnieniu oka wdrożyć poprawki. To pokazuje, iż elastyczność i tempo reakcji mogą być przewagą konkurencyjną, choćby w obszarze tak wymagającym jak zabezpieczenie pojazdów.
Na tym etapie jedno jest pewne: jeżeli chińskie auta mają podbijać europejskie ulice, muszą być tak samo trudne do ukradzenia jak lokalne modele. Brytyjski rynek właśnie wymusił na nich przyspieszony kurs tworzenia zabezpieczeń.