
Europejscy producenci już wiedzą, iż żarty się skończyły. Można nie lubić marek z Państwa Środka, ale nie należy ich lekceważyć. Oferują produkty, które mają świetne wyposażenie, niezłe napędy i wręcz genialne ceny – i to w każdym ważnym segmencie. Chiński rywal Audi A6 to potwierdza. Stanowi egzotyczną alternatywę dla niemieckich sedanów klasy premium. Czy osiągnie sukces w Polsce? Czas pokaże.
Duży sedan
Gamy modelowe nowych firm z Dalekiego Wschodu bywają naprawdę ciekawe. Nie ograniczają się do miejskich i kompaktowych modeli z modnymi nadwoziami. Dysponują znacznie większym wachlarzem propozycji, które mają szanse wzmacniać ich wizerunek. Z czasem może to zaprocentować.
Chiński rywal Audi A6 wpisuje się w tę narrację. Dziś mało kto wie o jego istnieniu, ale odpowiedni marketing może mu pomóc w zdobyciu zainteresowania klientów. To bardzo interesująca konstrukcja, która może przekonać odważnych pragmatyków.
Hongqi H5 – przód, fot. HongqiNosi nazwę Hongqi H5. Zacznijmy od samego producenta, który jest postrzegany jako azjatycka klasa premium. Jego nazwę można przetłumaczyć na „czerwony sztandar”, co kojarzy się jednoznacznie z tamtejszym ustrojem politycznym.
Dla licznych nabywców może to nie mieć znaczenia. Najważniejsze, by auto oferowało adekwatny stosunek ceny do jakości, wyposażenia i napędu. o ile spełnia te wymogi, to cała reszta ma raczej mniejszą rangę.
Chiński rywal Audi A6 ma potencjał
Hongqi H5 ma 4985 milimetrów długości, 1865 milimetrów szerokości oraz 1465 milimetrów wysokości. Jego rozstaw osi sięga 2920 milimetrów. Może więc śmiało rywalizować z takimi modelami, jak BMW serii 5 czy Mercedes Klasy E.
Sercem opisywanego pojazdu jest dwulitrowy silnik benzynowy dysponujący doładowaniem. Chiński rywal Audi A6 oddaje do dyspozycji 218 koni mechanicznych i 340 niutonometrów. To wystarczające wartości, jak na ten segment.
Hongqi H5 – tył, fot. HongqiCały potencjał trafia na przednią oś za pośrednictwem ośmiobiegowej przekładni automatycznej. To dobrze znana i lubiana konstrukcja Aisin. Prezentowany samochód z tym zestawem waży 1635 kilogramów.
Dynamika H5 wydaje się akceptowalna. Sedan Hongqi przyspiesza do 100 km/h w 7,8 sekundy i rozpędza się do 204 km/h. Według producenta, auto zużywa 6,6 litra w cyklu WLTC. Podejrzewamy, iż warunki rzeczywiste poskutkują „apetytem” na poziomie 8 litrów.
Ile kosztuje Hongqi H5?
I tu dochodzimy do kluczowych liczb. Chiński rywal Audi A6 jest dostępny za 163 900 zł. W tej ofercie klient otrzymuje egzemplarz wyposażony we wspomniany silnik benzynowy generujący 218 koni mechanicznych. Automat jest standardem.
Hongqi H5 – wnętrze, fot. HongqiDla porównania, podstawowa wersja modelu A6 ma 204 konie mechaniczne i kosztuje 241 000 zł. choćby jeżeli niemieckie auto jest lepsze w licznych kategoriach, to z perspektywy klienta nie da się uzasadnić tak dużej różnicy w cenie. Wrażenie potęguje także wariant wyposażenia. Nosi nazwę Comfort i oferuje m.in.:
- adaptacyjny tempomat
- selektor trybów jazdy
- szyberdach
- cyfrowe zegary (7 cali)
- zestaw nagłośnienia Dynaudio
- dotykowy ekran multimedialny (12,6 cala)
- podgrzewane fotele
- reflektory LED
- dwustrefową klimatyzację
W przypadku niemieckiego rywala trzeba sporo dopłacać do opcji dodatkowych. Hongqi wypada wyjątkowo korzystnie na tle popularniejszych modeli, ale należy pamiętać, iż może mieć większą utratę wartości, trudniejszy dostęp do części zamiennych i mniejszą renomę.

3 tygodni temu














