Chiński „Range Rover” PHEV dostał pierwszy cennik. W takiej relacji jakości i ceny, ten SUV sprzeda się bez żadnego problemu

3 godzin temu

Nie jest tajemnicą, iż producenci z Chin dostrzegli w europejskim rynku szansę na spory zarobek. Bardzo dobrze przygotowani na ofensywę modelową wiedzą, iż najlepszą opcją jest trafić w gusta Europejczyków i przedstawić im modnego SUV-a, który nie oszczędza na technologii, wydajności i komforcie. Rzecz jasna w bezkonkurencyjnej relacji ceny i jakości. Nowy Lynk&Co 900 ma to wszystko i świetnie wygląda.

Chiński „Range Rover” PHEV pokonuje bez paliwa ponad 200 km

Marka koncernu Geely Automobile inwestuje w ekspansję na Europę i stale poszerza swoją działalność w Europie Wschodniej. SUV-y marki i inne modele użytkowe stanowią poważną konkurencję dla marek europejskich.

Lynk&Co stawia teraz na bardziej wszechstronne rozwiązania oraz na napęd hybrydowy. Wielu kierowców, w Europie uznaje go za najlepszą alternatywę. Całkiem słusznie, bo łączy to, co najlepsze z samochodów spalinowych i elektrycznych. Nowość marki, o której informowaliśmy w marcu to SUV Lynk & Co 900. To w tej chwili najlepszy produkt siostrzanej marki Volvo.

Z wyglądu bardzo podobny do najlepszych Range Roverów ma wersję, która może pokonać bez grama paliwa do 280 kilometrów. choćby jeżeli wiemy, iż mowa o pojeździe z homologacją na chiński rynek, to i tak zgodnie z cyklem WLTP możemy mówić o zasięgu ok. 230 kilometrów. To imponująca liczba. Tak jak ceny modelu, który trafił do ofert w Chinach po raz pierwszy 28 kwietnia br. Oferta obejmuje cztery warianty modelu, a cennik promocyjny startuje z poziomu 289 900–396 900 juanów. To stanowi odpowiednio zakres od ok. 151 000 zł do ok. 206 000 zł. Czy to dużo, czy mało? Spójrzmy na specyfikację tego samochodu.

Lynk&Co 900 to oryginalny design, styl i inteligentne oświetlenie, fot. materiały producenta/ Weibo

SUV Lynk &Co 900 jest najlepszym modelem marki koncernu Geely Automobile

Nowy samochód Lynk & Co powstał na bazie SPA Evo. To architektura dedykowana dużym pojazdom hybrydowym. Model pozycjonowany jako flagowy 6-miejscowy SUV oferuje trzy układy napędowe, w hybrydowe 1.5T i 2.0T, z rozwiązaniami dwusilnikowymi i trzysilnikowymi. Zasięg w trybie wyłącznie elektrycznym wynosi odpowiednio 220, 280 i 268 kilometrów (CLTC).

Jeśli chodzi o moc, oferta Lynk & Co 900 obejmuje trzy warianty mechaniczne: silnik 2.0T + 3 silniki (123 kW przód, 160 kW/160 kW tył), silnik 2.0T + 2 silniki (123 kW przód, 230 kW tył), silnik 1.5T + 2 silniki (160 kW przód, 230 kW tył). Maksymalna łączna moc systemu wyniesie odpowiednio 630 kW, 540 kW i 530 kW. Czas przyspieszania od 0 do 100 km/h wynosi odpowiednio 4,3 sekundy, 4,6 sekundy i 4,8 sekundy. Taka prawdziwa rodzinna forteca na kołach wyposażona w najnowsze technologie pojedzie z prędkością ponad 200 km/h. Prędkość maksymalna najbogatszej wersji wynosi 240 km/h. Dodatkowo nowy SUV Lynk & Co otrzymuje cyfrowe podwozie Super AI, które może realizować takie funkcje, jak wykonywanie „walca” na zawracaniu, tryb kraba i inne.

Modele najwyższej półki wyposażono w inteligentny układ sterujący NVIDIA Thor, a ponadto wykorzystują zaawansowany inteligentny system kierowania Qianli Haohan H7. Inteligentny system wspomagania jazdy Lynk & Co 900 obejmuje: 2 kamery przednie, 1 kamerę cofania, 4 kamery boczne, 4 kamery widokiem dookoła, 1 lidar, 1 przedni radar milimetrowy, 4 boczne radary milimetrowe i 12 radarów ultradźwiękowych. W najtańszych modelach zastosowano układ NVIDIA DRIVE Orin-X oraz inteligentny system kierowania Qianli Haohan H5.

Wnętrze SUV-a jest wszechstronne i inteligentne

SUV z obrotowymi siedzeniami w drugim rzędzie, luksusowo przewozi 6 pasażerów

Przydatną funkcjonalnością, w jaką wyposażono wszystkie wersje Lynk & Co 900 jest elektryczna tylna klapa o nośności do 300 kg. Z powodzeniem można ją wykorzystać do biwakowania na świeżym powietrzu, wędkowania, czy ustawiania przedmiotów.

Nowy SUV otrzymał również inteligentne, interaktywne światła z tyłu. Składają się z 8 rzędów diod LED i każda będzie mogła być niezależnie sterowana, co pozwala na personalizację oświetlenia przez użytkownika. Także na powitalnie i pożegnanie Lynk & Co pozwolił użytkownikom na dostosowanie grafiki wg własnego uznania. Samochód obsługuje manualne wprowadzanie zdań, graffiti itp. Podczas jazdy, języka światła można użyć do „mówienia cześć”, sygnalizowania o wyprzedzaniu, wyrażania podziękowania itp. Takie funkcjonalności w Chinach są elementami, które decydują o atrakcyjności SUV-a.

Jeśli chodzi o wielkość nadwozia, długość, szerokość i wysokość Lynk & Co 900 wynoszą odpowiednio 5240/1999/1810 mm. Rozstaw osi wynosi 3160 mm. Warto wiedzieć, iż współczynnik oporu powietrza SUV-a wynosi 0,291 cd. To świetny wynik dla SUV-a o długości ponad 5 metrów. Model zachowując cechy charakterystyczne dla stylistyki THE NEXT DAY, charakteryzuje się symetryczną estetyką. Typową dla siostrzanej marki Volvo.

Luksusowo urządzony w środku imponuje funkcjonalnością przestrzeni o powierzchni ponad 6 metrów. Na przykład mały ekran dotykowy z tyłu umożliwia pasażerom obsługę ich własnego „telewizora”. Służy także do sterowania klimatyzacją i funkcjami siedzeń z tyłu tj. masaż, ogrzewanie i wentylacja. Wnętrze i siedzenia wykonano z tkaniny zamszowej, poliuretanu zamszowego i skóry Nappa. Elementy wykończenia kabiny wykonano w technologii PVD, która chroni zdrowie i bezpieczeństwo pasażerów.

źródło: mat. producenta

Podsumowanie

Plany ekspansji marki, która w tej chwili jest zintegrowana z Zeekr w Zeekr Technology Group zakładają iż stanie się wiodącą na świecie w grupie luksusowych pojazdów wysokiej klasy. jeżeli chodzi o konkurencję, na rynku dużych SUV-ów w Chinach, Lynk & Co 900 stanie do rywalizacji m.in. z M9 oraz Ideal L9. Ma nad nimi przewagę gabarytową i oferuje większą moc. Gorzej pójdzie mu z modelem BYD N9 tej samej klasy.

Oba modele mają wersje z trzema silnikami i mogą realizować zaawansowane funkcje napędu na cztery koła. Większy rozmiar BYD N9, może się okazać niewystarczajacy, jeżeli wziąć pod uwagę inteligentny układ wspomagający kierowcę Lynk & Co 900. Ma większą moc obliczeniową, a także wyższy limit funkcji, które można uzyskać dzięki późniejszym aktualizacjom i ulepszeniom. W Europie Lynk & Co 900 będzie zagrożeniem dla BMW X7, Mercedesa GLS i Range Roverów. Ze znalezieniem chętnych na taki zakup nie powinno być problemu. Świadczy o tym chociażby sukces SUV-a Jaecoo 7, o którym do niedawna w Polsce kilka wiedziano. W Chinach SUV zebrał 10 000 zamówień w ciągu godziny od premiery. Kluczem do sukcesu jest zawsze bezkonkurencyjna relacja jakości i ceny.

Lynk&Co 900
Idź do oryginalnego materiału